Yıldız Ramazanoğlu has six story books published. She published her first story book in 2002 and the last one in 2016. We see different narrative aspects when we examine the stories of the author based on the narrative aspects. Yıldız Ramazanoğlu has written stories which are more than thirty pages as well as stories of two or three pages. Narrative aspect is related to “what kind of affair is narrated” as much as “how the affair is narrated”. The author wrote mostly stories with the aspect of classic short stories in Derin Siyah, her first book published in 2002. Narrative aspects started to expand in Kırmızı published in 2006 and Zilha Günü published in 2008. Angelika published in 2010 is the book which has the author‟s stories of widest aspect. In her last two books, Yıldız Ramazanoğlu (Çiçekli Bir Boşluk, 2014; Bu Sefer Lila Olsun Saçlarım, 2016) returns to the classic narrative aspect again. In this article, narration of Yıldız Ramazanoğlu who is among the most important names of Turkish story after 2000 is assessed based on her narrative aspect/volume..
Yıldız Ramazanoğlu modern Turkish story short story narrative structure
Yıldız Ramazanoğlu‟nun yayımlanmış altı hikâye kitabı vardır. İlk hikâye kitabını 2002‟de son hikâye kitabını ise 2016‟da yayımlamıştır. Yazarın hikâyelerine, hikâyelerin boyutlarını esas alarak baktığımızda farklı hikâye yapıları görürüz. Yıldız Ramazanoğlu iki – üç sayfa hacminde hikâyeler yazdığı gibi otuz sayfanın üzerinde hikâyeler de yazmıştır. Hikâyenin boyutu “nasıl bir olay anlatıldığı” konusuyla ilgili olduğu kadar “olayın nasıl anlatıldığı” ile de ilgilidir. Yazar 2002‟de yayımlanan ilk kitabı Derin Siyah‟ta daha çok klâsik kısa hikâye boyutunda hikâyeler yazmıştır. 2006‟da yayımlanan Kırmızı‟da ve 2008‟de yayımlanan Zilha Günü‟nde hikâyelerin boyutları uzamaya başlamıştır. 2010‟da yayımlanan Angelika ise yazarın en uzun boyutlu hikâyelerinin yer aldığı kitabıdır. Son iki kitabında Yıldız Ramazanoğlu, (Çiçekli Bir Boşluk, 2014; Bu Sefer Lila Olsun Saçlarım, 2016) yeniden klâsik hikâye boyutuna döner. Bu yazıda modern Türk hikâyesinin 2000 sonrası önemli isimlerinden Yıldız Ramazanoğlu‟nun hikâyeciliği, hikâyelerinin boyutu/hacmi esas alınarak değerlendirilmiştir.
Yıldız Ramazanoğlu modern Türk hikâyesi kısa hikâye hikâyede yapı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.