Emniyet yönetmeliği, Aralık 2010'da Emniyet Yönetimi El Kitabı adıyla yayınlanmıştır. 2010 yılından sonra bu doküman sayesinde sivil havacılık kaza oranları önemli ölçüde azalma trendine girmiştir. Çalışmanın amacı, ekip kaynak yönetimi kavramının başlangıç döneminden itibaren 40 yıllık bir zaman diliminde seçilen parametrelere göre segmentlere ayrılarak sivil havacılık kazalarının nedenlerini bulmaktır. Kazaların nedenlerini bulmak için seçilen parametreler yolcu sayısı (milyar), olay tarihi, soruşturma tipi, yaralanma şiddeti, uçak hasarı, amatör yapım, motor tipi, uçuş amacı, hava durumu ve uçuş aşaması olarak belirlenmiştir. Uçuş amacına ilişkin yapılan analizde, genel havacılığın kaza ve olay oranlarının diğer modüllere göre daha yüksek orana sahip olduğu bulunmuştur. Uçuş aşamasında ise iniş safhasının kaza ve olay oranları baz alındığında en tehlikeli aşamayı oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Lojistik regresyon analizinde ise motor sayısındaki 1 birimlik değişiklik kaza oranlarına göre olay sayısını 3.817 (OR) birim artırmaktadır. Bu sonuç ışığında uçaklarda motor sayısı arttıkça olayların ölümcüllüğünün azalacağı yorumu yapılabilir.
Havacılık Emniyeti Uçak Kazaları Uçak Olayları Emniyet Yönetmelikleri Soruşturma Türü
The safety regulations were document published in December 2010 with the name of Safety Management Manuel. After this year civil aviation accident rates have decreased dramatically. The purpose of this study is to find the reasons for civil aviation accidents by segmenting into the selected parameters in a 40-year time period starting from the crew resource management concept. These selected parameters are the number of passengers (billion), event date, investigation type, injury severity, aircraft damage, amateur-built, engine type, the purpose of flight, weather condition, and phase of flight. In the analysis, related to the purpose of flight, it is found that general aviation has a higher proportion according to accident and incident rates than other modules. In the phase of flight, it is found that the landing phase is the most frequent one among accident and incident rates. In the logistic regression analysis, the 1 unit change in the number of engines increases incident rates by 3.817 (OR) units according to accident rates. In light of this result, it can be said that when the number of engines is increased, the fatality of the events is decreased.
Aviation Safety Aircraft Accidents Safety Regulations Aircraft Incidents Investigation Type
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 3 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.