Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi

Yıl 2020, , 576 - 589, 30.12.2020
https://doi.org/10.48145/gopsbad.754756

Öz

Ürün performansının markaya bağlılık oluşturmada yetersiz kalması işletmeleri aşk ve saygı içeren Lovemark fikrine yönlendirmiştir. Markalar, iletişim stratejileriyle istedikleri değerlendirmeleri tüketicilere aktarmakta ve müşterileriyle aralarındaki bağı Lovemark seviyesine çıkarmaktadır. Faydalanılan en etkin araçlardan biri ise spor sponsorluğudur. Bu sayede takıma yönelik değerlendirmeler markaya transfer edilebilmektedir. Takımla özdeşleşme durumu ise istenilen algının markaya transferini kolaylaştırabilmektedir. Araştırmada amaçlı örneklem yöntemiyle 362 katılımcıya çevrimiçi anket tekniği ile ulaşılmıştır. Çalışmada spor sponsorluğu ile Lovemark algısının sponsor olan markaya transfer olma durumu ve takımla özdeşleşme ile Lovemark’ın alt boyutları arasındaki ilişki sorgulanmıştır. Bunun yanı sıra özdeşleşme derecelerine göre boyutların farklılaşması incelenmiştir. Ek olarak tanımlayıcı soruların takımla özdeşleşme durumuna yönelik farklılıklarının sorgulandığı araştırmada, Lovemark algısının sponsorluk aracılığı ile markaya aktarılabileceği sonucu elde edilmiştir. Bunun yanı sıra takımla özdeşleşme ile Lovemark’ın alt boyutları arasında arasında anlamlı bir ilişki görülürken, özdeşleşme derecesi ile Lovemark alt boyutlarında farklılıklar tespit edilmiştir. Tanımlayıcı unsurlar bağlamında ise özdeşleşme durumuna göre farklılıklara rastlanmıştır.

Kaynakça

  • Roberts, K. (2004), Lovemarks: The Future Beyond Brands, New York: Powerhouse Books.
  • Shuv-Ami, A. (2017), “A new scale of brand lovemarks”, Sinergie Italian Journal of Management, 35:102, 85–102.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mevlüt Sedat Dönmez 0000-0002-8437-7416

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 18 Haziran 2020
Kabul Tarihi 13 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Dönmez, M. S. (2020). Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 15(2), 576-589. https://doi.org/10.48145/gopsbad.754756
AMA Dönmez MS. Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi. SBAD. Aralık 2020;15(2):576-589. doi:10.48145/gopsbad.754756
Chicago Dönmez, Mevlüt Sedat. “Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 15, sy. 2 (Aralık 2020): 576-89. https://doi.org/10.48145/gopsbad.754756.
EndNote Dönmez MS (01 Aralık 2020) Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 15 2 576–589.
IEEE M. S. Dönmez, “Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi”, SBAD, c. 15, sy. 2, ss. 576–589, 2020, doi: 10.48145/gopsbad.754756.
ISNAD Dönmez, Mevlüt Sedat. “Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 15/2 (Aralık 2020), 576-589. https://doi.org/10.48145/gopsbad.754756.
JAMA Dönmez MS. Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi. SBAD. 2020;15:576–589.
MLA Dönmez, Mevlüt Sedat. “Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 2, 2020, ss. 576-89, doi:10.48145/gopsbad.754756.
Vancouver Dönmez MS. Lovemark Algısının Sponsor Firmaya Transferi. SBAD. 2020;15(2):576-89.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.