It is possible to say that the cultural change is the area that globalization, which aims to remove economic borders, faces the most resistance relatively. Rather than the failure of globalization, the reason of this may be the fact that culture does not open to change in a short time. Despite the age-long adventure of globalization, the rapid and required change on a detail such as the "greeting" culture may be a candidate for being the quickest globalization story. In other words, due to Covid-19 that takes place on the first rank of the world’s agenda since the last months of 2019, a new greeting (cannot shake hands) forms are found, and Turkey has remembered the traditional greeting ritual owing to this. It is stated that this situation may be the opportunity for Turkey to introduce Turkish-style greeting gesture by propaganda and public relations models. This study aims to offer a suggestion concerning the introduction of the Turkey’s greeting form which is needed as a ‘new’ greeting form over the world due to the epidemic with an uncertain end.
Ekonomik sınırları ortadan kaldırmak amacı güden küreselleşmenin göreceli olarak en çok dirençle karşılaştığı alanın kültürel değişim ile ilgili olduğu söylenebilir. Bunun nedeni; küreselleşmenin başarısızlığından çok, kültürün kısa sürede ya da kalıcı olarak değişime açık olmamasıdır. Küreselleşmenin yüzyıllar öncesine dayanan serüvenine rağmen, ‘selamlaşma’ kültürü gibi bir detay üzerinde hızlı ve mecburi bir değişim yaratması belki de en hızlı küreselleşme hikayesi olmaya adaydır. Başka bir deyişle, 2019 senesinin son aylarından itibaren dünya gündeminde birinci haber olmayı başaran Covid-19 pandemisinin bir sonucu olarak yeni selamlaşma (tokalaş-a-mama) şekilleri ortaya çıkmış, Türkiye ise bu vesile ile geleneksel selamlaşma ritüelini hatırlamıştır. Bunun için; Türk usulü selamlaşma jestinin propaganda ve halkla ilişkiler modelleri ile desteklenerek Türkiye adına bir fırsat olarak değerlendirilmesi önerilmektedir. Bu çalışma; kesin bitiş tarihi henüz tahmin bile edilemeyen salgın odaklı krizden sözü edilen ‘yeni’ selamlaşma ritüeli ihtiyacına, Türkiye’den geleneksel selamlaşma şeklinin tüm dünyaya bir tanıtım unsuru olarak, propaganda aracı ile küreselleştirilmesi önerisi sunmayı amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.