Yapılan bu araştırmayla, Afyonkarahisar İli’nde
bulunan turizm işletme belgesine sahip üç, dört ve beş yıldızlı konaklama
işletmelerinde çalışan işgörenlerin örgütsel yaratıcılığı oluşturan boyutları
(bireysel, yönetsel ve toplumsal) algılama düzeyleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Araştırmanın sistematikleştirilmesi ve istatistiki veriler dâhilinde
irdelenebilmesi için üç araştırma sorusu hazırlanmış ve istatistiki veriler ışığında
bu araştırma soruları yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda işgörenlerin,
yaratıcılığın bireysel ve toplumsal boyutuna ilişkin algılarının yüksek olduğu
belirlenmiştir. İşgörenlerin bireysel
özellikleri ve görev yaptıkları işletmeye ilişkin özellikler ile örgütsel
yaratıcılığın boyutları arasında yapılan çoklu karşılaştırma testleri sonucunda
birtakım anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Yaratıcılık Örgütsel Yaratıcılık Konaklama İşletmeleri İşgörenler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.