BibTex RIS Kaynak Göster

Learning Organizations in the Process of Organizational Change and Organization Development

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 214 - 244, 01.01.2013

Öz

In today’s world where everything changes so rapidly, the most basic problem of the organizations is to adapt to these changes successfully. The object of this article is to exhibit that this adaptation can be achieved more successfully through organizations which learn and organization development techniques. Managing the change process successfully depends mostly on the methods used. Here, it is shown that applying two relevant methods helps to manage the process efficiently with the help of literature scanning. The mentioned methods are about improving the qualities of the employees who are the basic Fundamentals of the organizations and who have an important place in their successes. It is not possible to manage the change process without their support and contributions. Change is a non-stop progress and the employees are required to have the necessary knowledge and skills about it. Humancentered learning organizations and organization development techniques can be used effectively in this sense. Organization development occurs by intervening the social processes of the organization strategically. Organization development aims to change of the organizational behaviour, attitude and culture to achieve a planned change; it changes the belief, value and structure of the organization through education and it tries to improve the organization as a whole. Learning organizations keep on learning and make it regular with a method. Learning organizations are specialised in creating, acquiring, sharing and transfering the knowledge and they can change the behaviours through newly acquired knowledge. Organizational change can take place more easily with the individuals who learn constantly, share the knowledge and improve themselves. Organizational change depends on the change and transformation of the employees. For this, the best method is to create an organization which constantly learns and develops. Both methods aim to acquire an organizational change by improving the quality of the human resources. In other words, organizational change is based on changing and transforming the people. The quality of human resources determines the quality of the change, or in other words, the level of the change. A successful organizational change depends on the behaviour, attitude and manners of the employees as well as knowledge and skills. For this reason, learning methods and organizational development techniques must be used together

Kaynakça

  • Akat, İ.; Budak, G.; Budak, G. (2002), İşletme Yönetimi, 4. Baskı, Fakülte Kitabevi Barış Yayınları, İzmir.
  • Acuner, T. (2000), “Değişim Sürecinde Organizasyonel Süreklilik”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 2, Sayı 2.
  • Akdemir, A. (2009), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Ekin Yayınları, Bursa.
  • Ataman, G. (2009), İşleme Yönetimi: Temel Kavramlar-Yeni Yaklaşımlar, 3. Baskı, Türkmen Kitabevi Yayınları, İstanbul.
  • Aydemir, M. (2000), “Örgütsel Öğrenme ve Toplam Kalite Yönetimi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, Cilt 2,Sayı 3
  • Balcı, A. (2002), Örgütsel Gelişme, 3. Baskı, PegemA Yayınları, Ankara.
  • Barutçugil, İ. (2004), Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Basım, H. N.; Şeşen, H. (2009), “Öğrenmek ve Öğrenen Örgütler”, Örgütlerde Değişim ve Öğrenme, (Ed. A. Kadir Varoğlu, H. Nejat Basım), Siyasal Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Basım, H. N.; Şeşen, H.; Çetin, F. (2009), “Değişim ve Örgütler”, Örgütlerde Değişim ve Öğrenme, (Ed. A. Kadir Varoğlu, H. Nejat Basım), Siyasal Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Berg, Shelley A. and Seung Youn (Yonnie) Chyung, (2008), “Factors that Influence Informal Learning in the Workplace”, Journal of Workplace Learning, Vol. 20, No. 4.
  • Bolat, T.; Oya Aytemiz Seymen, Oya İnci Bolat ve Barış Erdem (2008), Yönetim ve Organizasyon, Detay Yayınları, Ankara.
  • Budak, G.; Budak, G. (2004), İşletme Yönetimi, 5. Baskı, İzmir, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi Yayınları.
  • Calvert, Gene, Sandra Mobley, Lisa Marshal (1994), “Learning Organization”, Training and Development, June.
  • Can, H. (2002), Organizasyon ve Yönetim, 6. Baskı, Ankara, Siyasal Kitabevi.
  • Coroğlu, C. (2003), İş Dünyasında Geleceğin Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Cornell, John (1996), “Aspects of the Management of Change”, Journal of Management in Medicine, Vol.10, No. 2.
  • Çelik, K. (2004), “Örgüt Geliştirmede Yapısal Aracılar”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 5, Sayı 8.
  • Daft, Richard L. (2008), New Era of Management, Second Edition, Tomson South-Western.
  • Davis, Keith (1988), İşletmede İnsan Davranışı: Örgütsel Davranış, (çev. Kemal Tosun vd.), 3. Baskı, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yayınları, Yayın No:98, İstanbul.
  • Dinçer, Ö. (2008), Örgüt Geliştirme: Teori, Uygulama ve Teknikleri, 2. Baskı, İstanbul, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Drew, Stephan A. W. and Peter A. C. Smith (1995), “The Learning Organization: Change Proofing and Strategy”, The Learning Organization, Volume 2, No. 1.
  • Düren, A. Z. (2000), 2000’li Yıllarda Yönetim, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Efil, İ. (2005), İşletme Organizasyonu ve Ekip Çalışması, Aktüel Yayınları, Bursa.
  • Erdoğan, İ. (2004), Eğitimde Değişim Yönetimi, 2. Baskı, Pegem A Yayınları, Ankara.
  • Eren, E. (2004), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, 8. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Ertürk, M. (2000), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 3. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Garvin, D. A. (1993), “Building a Learning Organization”, Harvard Business Review, Vol. 71, No 4, Jully-August.
  • Genç, Nurullah (2005), Yönetim ve Organizasyon, 2. Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Genç, N.; Halis M. (2006), Kalite Liderliği, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Göksel, A. (2003), “Örgüt Geliştirme”, İşletmecilikte Çağdaş Yönelimler, (Ed. Birol Bumin), Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Gürüz, D.; Gürel E. (2006), Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Hawkins, Peter (2006), Nasrettin Hoca’nın Liderlik Rehberi, (çev. Osman Cem Önertoy), Sistem Yayınları, İstanbul.
  • Hitt, Michael A., J. Stewart Black, Lyman W. Porter (2009), Management, Second Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  • Hussey, D. E. (1997), Kurumsal Değişimi Başarmak, (çev. Tülay Savaşer), Rota Yayınları, İstanbul.
  • Kırım, A. (2001), Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim, 3. Baskı, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • Kinicki, Angelo, Brian K. Williams (2008), Management: A Practical Introduction, Third Edition, McGraw-Hill International Edition, New York.
  • Koçel, T. (2003), İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul. Luthans, Fred Organizational Behavior, McGraw-Hill, New York, 1995.
  • Manley, T. Roger, Louis A. Martin-Vega, Wade H. Shaw, Philip Mighdoll (1998), “Understanding Organizational Culture and Its Role in Organization Transformation and Development”, IEEE, Ocak.
  • Maxwell, John C. (1998), İçinizdeki Lideri Geliştirmek, (çev. Selim Yeniçeri), Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • McHugh, Marie (19979, “The Stres Factor: Another Item for the Change Management Agenda?”, Journal of Organizational Change Management, Vol. 10, No.4.
  • Özdemir, S.(2000), Eğitimde Örgütsel Yenileşme, 5. Baskı, PegemA Yayınları, Ankara.
  • Özdevecioğlu, M. (2003), “Öğrenen Organizasyon Olmanın Emniyet Teşkilatı Açısından Önemi ve Avantajları”, Polis Bilimleri Dergisi, Cilt 5, Sayı 3-4.
  • Özgen, H.; Kemal Can Kılıç,; Bahattin Karademir (2004), “Öğrenmenin Kurumsallaşmasında Çukurova.Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, Cilt 13, Sayı 2. Toplam Kalite Yönetimi Yaklaşımı”
  • Özkara, B. (1999), Evrimci ve Devrimci Örgütsel Değişim, Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları, Afyon.
  • Öztürk, A. (1998), Örgüt Geliştirme, Nobel Kitabevi Yayınları, Adana. Philbin, Ann and Sandra Mikush (2011), A Framework for Organizational Development: The Why, What and How of OD Work, (www.mrbf.org/&ei=mhPeTsriF8K, erişim tarihi: 6 Aralık 2011).
  • Pınar, İ. (2006), “Değişim Yönetimi Anlayışı Olarak Öğrenen Organizasyonlar”, Öneri/ Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.7, Sayı.25, Ocak, s.29-42.
  • Pritchar, Brian (2010), “Change Management from An Engineers Perspective” Change Management, http://irc.queensu.ca/articles/engineers perspective, (Erişim tarihi: 8 Ağustos 2010).
  • Ratana, Soeun and Heng Lalin (2011), “Organization Development in Organization Changing Environment”, IEEE, July.
  • Sabuncuoğlu, Z.; Tüz, M. (1998), Örgütsel Psikoloji, 3. Baskı, Alfa Yayınları, Bursa.
  • Sağlam, M. (1979), Örgütsel Değişme, TODAİE Yayınları, Yayın No:185, Ankara.
  • Sandelands, Lloyd, Stephen M. Ross, Ann Arbor (2010), “The Play of Change”, Journal of Organizational Change Management, Vol. 23, No. 1.
  • Schumacher, Wolf D. (2010), “Change Management Intervention Models Cont.” Managıng Barriers to Business Reengineering Success: Capter 4b, http://www.prosci.com/w4b.htm (Erişim tarihi:11 Ağustos 2010).
  • Schalk, Rene, Jennifer W. Campbell and Charissa Freese (1998), “Change and Employee Behaviour”, Leadership & Organization Development Journal, Vol. 19, No. 3.
  • Schein, Edgard H. (1996), “Three Cultures of Management: The Key to Organizational Learning”, Sloan Management Review, Vol.38, No.1.
  • Sezer, C. (2006), “Öğrenen Örgüt Düşüncesi ve Öğrenen Örgütler”, Çağdaş Yönetim Araçlarından Seçmeler,( Ed. M. Şerif Şimşek, Said Kıngır), Nobel Yayınları, Ankara.
  • Stoner, James A. F., Charles Wankel (1986), Management, Third Edition, Prentice Hall International Edition, New Jersey Printed, in the United States of America. Şimşek, M. Şerif (2008), Yönetim ve Organizasyon, (yky), Konya.
  • Şimşek, M. Şerif, H. Bahadır Akın (2003), Teknoloji Yönetimi ve Örgütsel Değişim, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya.
  • Şimşek, Ş., Tahir Akgemci, Adnan Çelik (2008), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, 6. Baskı, Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Tengilimoğlu, D., E. Asuman Atilla, Meral Bektaş (2009), İşletme Yönetimi, 2. Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Toffler, Alvin (1989), Uyumlu Şirket, (çev. Yakut Güneri), İlgi Yayınları, İstanbul.
  • Töremen, F. (2002), “Eğitim Örgütlerinde Değişimin Engel ve Nedenleri”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı:1.
  • Tutar, H. (2000), Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yayınları, İstanbul.
  • Tüz, M. (2004), Değişim ve Kaos Ortamında İşletme Davranışı, Alfa Akademi Yayınları, Bursa.
  • Uygur, A., Ramazan Göral (2005), Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Vries, Manfred Kets de (2007), Liderliğin Gizemi: İşletmelerde Liderlik Davranışı, (çev. Zülfü Dicleli), MESS Yayınları, İstanbul.
  • Yazıcı, S. (2001), Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Yeniçeri, Ö. (2002), Örgütsel Değişmenin Yönetimi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Werkman, Renate A. (2009), “Understanding Failure to Change: A Pluralistic Approach and Five Patterns”, Leadership & Organization Development Journal, Vol. 30, No. 7.

Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler ve Örgüt Geliştirme

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 214 - 244, 01.01.2013

Öz

Her şeyin çok hızlı değiştiği günümüzde örgütlerin en temel sorunu, bu değişime başarılı bir biçimde uyum sağlamaktır. Bu makalenin amacı; bu uyumun öğrenen örgütler ve örgüt geliştirme yöntemleriyle daha başarılı bir biçimde sağlanabileceğini ortaya koymaktır. Değişim sürecinin başarılı bir biçimde yönetimi önemli ölçüde kullanılan yöntemlere bağlıdır. Literatür taramasıyla elde edilen bilgilerden uygulanmasıyla sürecin başarılı bir biçimde yönetebileceği gösterilmeye çalışılmıştır. Sözkonusu yöntemler, örgütlerin en temel kaynağı olan ve onun başarısında önemli bir yere sahip bulunan çalışanların, niteliklerinin artırılması ve geliştirilmesiyle ilgilidir. Çalışanların desteği ve katkısı olmadan değişim sürecinin başarıyla yönetilmesi mümkün değildir. Değişim kesintisiz bir süreç olup, çalışanların bu sürecin gerektirdiği bilgi ve beceriye sürekli sahip olmaları gerekir. Bu bağlamda insan merkezli olan öğrenen örgütler ve örgüt geliştirme yöntemleri etkili bir biçimde kullanılabilir. Örgüt geliştirme, örgütün sosyal süreçlerine stratejik müdahalelerle gerçekleştirilir. Örgüt geliştirme, planlı bir değişimi gerçekleştirmek için örgütsel tutum, davranış ve kültürünü değiştirmeyi hedefler; örgütün inanç, değer ve yapısını eğitim süreciyle değiştirir ve örgütü bir bütün olarak geliştirmeye çalışır. Öğrenen örgütler ise sürekli öğrenir ve bunu bir yöntemle düzenli hale getirirler. Öğrenen örgütler, bilginin yaratılması, elde edilmesi, paylaşılması ve transferi konusunda uzmanlaşmış olup, elde ettiği yeni bilgiler doğrultusunda davranışlarını değiştirebilirler. Örgütsel değişim sürekli öğrenen, öğrendiğini paylaşan ve kendini geliştiren bireylerle daha kolay gerçekleştirilebilir. Örgütsel değişim, çalışanların değişim ve dönüşümüne bağlıdır. Bunun için en iyi yöntem, sürekli öğrenen ve gelişen bir örgüt yaratmaktır. Her iki yöntemde örgütün insan kaynağı kalitesini artırmak suretiyle örgütsel değişimi gerçekleştirmek ister. Bir başka deyişle örgütsel değişim, insanın değiştirilmesi ve geliştirilmesi temeline dayanır. İnsan kaynağının kalitesi, değişimin kalitesini ya da bir başka deyişle düzeyini belirler. Başarılı bir örgütsel değişim, bilgi ve beceri kadar, çalışanların tutum, tavır ve davranışlarına da bağlıdır. Bu nedenle değişim için öğrenen örgüt ve örgütsel gelişme yöntemleri birlikte kullanılmalıdır

Kaynakça

  • Akat, İ.; Budak, G.; Budak, G. (2002), İşletme Yönetimi, 4. Baskı, Fakülte Kitabevi Barış Yayınları, İzmir.
  • Acuner, T. (2000), “Değişim Sürecinde Organizasyonel Süreklilik”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 2, Sayı 2.
  • Akdemir, A. (2009), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Ekin Yayınları, Bursa.
  • Ataman, G. (2009), İşleme Yönetimi: Temel Kavramlar-Yeni Yaklaşımlar, 3. Baskı, Türkmen Kitabevi Yayınları, İstanbul.
  • Aydemir, M. (2000), “Örgütsel Öğrenme ve Toplam Kalite Yönetimi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, Cilt 2,Sayı 3
  • Balcı, A. (2002), Örgütsel Gelişme, 3. Baskı, PegemA Yayınları, Ankara.
  • Barutçugil, İ. (2004), Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Basım, H. N.; Şeşen, H. (2009), “Öğrenmek ve Öğrenen Örgütler”, Örgütlerde Değişim ve Öğrenme, (Ed. A. Kadir Varoğlu, H. Nejat Basım), Siyasal Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Basım, H. N.; Şeşen, H.; Çetin, F. (2009), “Değişim ve Örgütler”, Örgütlerde Değişim ve Öğrenme, (Ed. A. Kadir Varoğlu, H. Nejat Basım), Siyasal Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Berg, Shelley A. and Seung Youn (Yonnie) Chyung, (2008), “Factors that Influence Informal Learning in the Workplace”, Journal of Workplace Learning, Vol. 20, No. 4.
  • Bolat, T.; Oya Aytemiz Seymen, Oya İnci Bolat ve Barış Erdem (2008), Yönetim ve Organizasyon, Detay Yayınları, Ankara.
  • Budak, G.; Budak, G. (2004), İşletme Yönetimi, 5. Baskı, İzmir, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi Yayınları.
  • Calvert, Gene, Sandra Mobley, Lisa Marshal (1994), “Learning Organization”, Training and Development, June.
  • Can, H. (2002), Organizasyon ve Yönetim, 6. Baskı, Ankara, Siyasal Kitabevi.
  • Coroğlu, C. (2003), İş Dünyasında Geleceğin Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Cornell, John (1996), “Aspects of the Management of Change”, Journal of Management in Medicine, Vol.10, No. 2.
  • Çelik, K. (2004), “Örgüt Geliştirmede Yapısal Aracılar”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 5, Sayı 8.
  • Daft, Richard L. (2008), New Era of Management, Second Edition, Tomson South-Western.
  • Davis, Keith (1988), İşletmede İnsan Davranışı: Örgütsel Davranış, (çev. Kemal Tosun vd.), 3. Baskı, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yayınları, Yayın No:98, İstanbul.
  • Dinçer, Ö. (2008), Örgüt Geliştirme: Teori, Uygulama ve Teknikleri, 2. Baskı, İstanbul, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Drew, Stephan A. W. and Peter A. C. Smith (1995), “The Learning Organization: Change Proofing and Strategy”, The Learning Organization, Volume 2, No. 1.
  • Düren, A. Z. (2000), 2000’li Yıllarda Yönetim, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Efil, İ. (2005), İşletme Organizasyonu ve Ekip Çalışması, Aktüel Yayınları, Bursa.
  • Erdoğan, İ. (2004), Eğitimde Değişim Yönetimi, 2. Baskı, Pegem A Yayınları, Ankara.
  • Eren, E. (2004), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, 8. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Ertürk, M. (2000), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 3. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Garvin, D. A. (1993), “Building a Learning Organization”, Harvard Business Review, Vol. 71, No 4, Jully-August.
  • Genç, Nurullah (2005), Yönetim ve Organizasyon, 2. Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Genç, N.; Halis M. (2006), Kalite Liderliği, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Göksel, A. (2003), “Örgüt Geliştirme”, İşletmecilikte Çağdaş Yönelimler, (Ed. Birol Bumin), Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Gürüz, D.; Gürel E. (2006), Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Hawkins, Peter (2006), Nasrettin Hoca’nın Liderlik Rehberi, (çev. Osman Cem Önertoy), Sistem Yayınları, İstanbul.
  • Hitt, Michael A., J. Stewart Black, Lyman W. Porter (2009), Management, Second Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  • Hussey, D. E. (1997), Kurumsal Değişimi Başarmak, (çev. Tülay Savaşer), Rota Yayınları, İstanbul.
  • Kırım, A. (2001), Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim, 3. Baskı, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • Kinicki, Angelo, Brian K. Williams (2008), Management: A Practical Introduction, Third Edition, McGraw-Hill International Edition, New York.
  • Koçel, T. (2003), İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul. Luthans, Fred Organizational Behavior, McGraw-Hill, New York, 1995.
  • Manley, T. Roger, Louis A. Martin-Vega, Wade H. Shaw, Philip Mighdoll (1998), “Understanding Organizational Culture and Its Role in Organization Transformation and Development”, IEEE, Ocak.
  • Maxwell, John C. (1998), İçinizdeki Lideri Geliştirmek, (çev. Selim Yeniçeri), Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • McHugh, Marie (19979, “The Stres Factor: Another Item for the Change Management Agenda?”, Journal of Organizational Change Management, Vol. 10, No.4.
  • Özdemir, S.(2000), Eğitimde Örgütsel Yenileşme, 5. Baskı, PegemA Yayınları, Ankara.
  • Özdevecioğlu, M. (2003), “Öğrenen Organizasyon Olmanın Emniyet Teşkilatı Açısından Önemi ve Avantajları”, Polis Bilimleri Dergisi, Cilt 5, Sayı 3-4.
  • Özgen, H.; Kemal Can Kılıç,; Bahattin Karademir (2004), “Öğrenmenin Kurumsallaşmasında Çukurova.Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, Cilt 13, Sayı 2. Toplam Kalite Yönetimi Yaklaşımı”
  • Özkara, B. (1999), Evrimci ve Devrimci Örgütsel Değişim, Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları, Afyon.
  • Öztürk, A. (1998), Örgüt Geliştirme, Nobel Kitabevi Yayınları, Adana. Philbin, Ann and Sandra Mikush (2011), A Framework for Organizational Development: The Why, What and How of OD Work, (www.mrbf.org/&ei=mhPeTsriF8K, erişim tarihi: 6 Aralık 2011).
  • Pınar, İ. (2006), “Değişim Yönetimi Anlayışı Olarak Öğrenen Organizasyonlar”, Öneri/ Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.7, Sayı.25, Ocak, s.29-42.
  • Pritchar, Brian (2010), “Change Management from An Engineers Perspective” Change Management, http://irc.queensu.ca/articles/engineers perspective, (Erişim tarihi: 8 Ağustos 2010).
  • Ratana, Soeun and Heng Lalin (2011), “Organization Development in Organization Changing Environment”, IEEE, July.
  • Sabuncuoğlu, Z.; Tüz, M. (1998), Örgütsel Psikoloji, 3. Baskı, Alfa Yayınları, Bursa.
  • Sağlam, M. (1979), Örgütsel Değişme, TODAİE Yayınları, Yayın No:185, Ankara.
  • Sandelands, Lloyd, Stephen M. Ross, Ann Arbor (2010), “The Play of Change”, Journal of Organizational Change Management, Vol. 23, No. 1.
  • Schumacher, Wolf D. (2010), “Change Management Intervention Models Cont.” Managıng Barriers to Business Reengineering Success: Capter 4b, http://www.prosci.com/w4b.htm (Erişim tarihi:11 Ağustos 2010).
  • Schalk, Rene, Jennifer W. Campbell and Charissa Freese (1998), “Change and Employee Behaviour”, Leadership & Organization Development Journal, Vol. 19, No. 3.
  • Schein, Edgard H. (1996), “Three Cultures of Management: The Key to Organizational Learning”, Sloan Management Review, Vol.38, No.1.
  • Sezer, C. (2006), “Öğrenen Örgüt Düşüncesi ve Öğrenen Örgütler”, Çağdaş Yönetim Araçlarından Seçmeler,( Ed. M. Şerif Şimşek, Said Kıngır), Nobel Yayınları, Ankara.
  • Stoner, James A. F., Charles Wankel (1986), Management, Third Edition, Prentice Hall International Edition, New Jersey Printed, in the United States of America. Şimşek, M. Şerif (2008), Yönetim ve Organizasyon, (yky), Konya.
  • Şimşek, M. Şerif, H. Bahadır Akın (2003), Teknoloji Yönetimi ve Örgütsel Değişim, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya.
  • Şimşek, Ş., Tahir Akgemci, Adnan Çelik (2008), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, 6. Baskı, Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Tengilimoğlu, D., E. Asuman Atilla, Meral Bektaş (2009), İşletme Yönetimi, 2. Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Toffler, Alvin (1989), Uyumlu Şirket, (çev. Yakut Güneri), İlgi Yayınları, İstanbul.
  • Töremen, F. (2002), “Eğitim Örgütlerinde Değişimin Engel ve Nedenleri”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı:1.
  • Tutar, H. (2000), Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yayınları, İstanbul.
  • Tüz, M. (2004), Değişim ve Kaos Ortamında İşletme Davranışı, Alfa Akademi Yayınları, Bursa.
  • Uygur, A., Ramazan Göral (2005), Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Vries, Manfred Kets de (2007), Liderliğin Gizemi: İşletmelerde Liderlik Davranışı, (çev. Zülfü Dicleli), MESS Yayınları, İstanbul.
  • Yazıcı, S. (2001), Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Yeniçeri, Ö. (2002), Örgütsel Değişmenin Yönetimi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Werkman, Renate A. (2009), “Understanding Failure to Change: A Pluralistic Approach and Five Patterns”, Leadership & Organization Development Journal, Vol. 30, No. 7.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Polat Tunçer

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tunçer, P. (2013). Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler ve Örgüt Geliştirme. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 214-244.
AMA Tunçer P. Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler ve Örgüt Geliştirme. SBAD. Ocak 2013;8(1):214-244.
Chicago Tunçer, Polat. “Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler Ve Örgüt Geliştirme”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 8, sy. 1 (Ocak 2013): 214-44.
EndNote Tunçer P (01 Ocak 2013) Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler ve Örgüt Geliştirme. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 8 1 214–244.
IEEE P. Tunçer, “Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler ve Örgüt Geliştirme”, SBAD, c. 8, sy. 1, ss. 214–244, 2013.
ISNAD Tunçer, Polat. “Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler Ve Örgüt Geliştirme”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 8/1 (Ocak 2013), 214-244.
JAMA Tunçer P. Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler ve Örgüt Geliştirme. SBAD. 2013;8:214–244.
MLA Tunçer, Polat. “Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler Ve Örgüt Geliştirme”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 1, 2013, ss. 214-4.
Vancouver Tunçer P. Örgütsel Değişim Sürecinde Öğrenen Örgütler ve Örgüt Geliştirme. SBAD. 2013;8(1):214-4.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.