Türkiye’de resmi kayıtlara göre 11 Mart 2020 tarihinde açıklanan COVID-19 salgınıyla birlikte her şey bir daha hiç eskisi gibi olmayacak biçimde değişti. Hepimizin halen içinde olduğu ve deneyimlemeye devam ettiği bu değişim sürecinin başlangıcında yaşanan korkulu kriz süreci oldukça sarsıcıydı. Hızlı bir planlama gerektiren bu süreçte, her ülke kendi koşullarına göre kısmi ve tam zamanlı sokağa çıkma yasakları ve karantina süreçleri uygulamak durumunda kaldı. İş hayatında esnek çalışma, evden çalışma, dönüşümlü çalışma uygulanmaya başlanırken, hastalıktan korunmanın olmazsa olmazı sosyal mesafe kuralı, eğitim alanında yeni sayılabilecek uzaktan eğitim modeline süratli ve acil bir geçişi tüm alanlarda olduğu gibi güzel sanatlar alanında da zorunlu kıldı. Bu durum özellikle güzel sanatlar alanında uygulama ağırlıklı, donanım ihtiyacı olan ve uzaktan eğitim modeliyle ilgili herhangi bir deneyimi olmayan seramik bölümünde yürütülen uygulamalı derslerde sıkıntılarla çözümleri, sorunlarla fırsatları birlikte getirmiştir.
Bu çalışma, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Seramik ve Cam Bölümü’nde yıllardır uygulamalı olarak yüz yüze ve üniversitenin sağladığı imkânlar içinde yürütülen 4.sınıf Sanatsal Seramik Tasarım ve Uygulama dersinin uzaktan eğitim modeliyle yürütüldüğü 2020-2021 Güz ve Bahar döneminde yaşanan 28 haftayı içermekte, dersin uzaktan eğitim modeliyle işleneceği kesinleştiği ilk günden itibaren, yaşananları, karşılaşılan sorunları, bulunan çözümleri, kullanılan yöntemleri, iletişim araçlarını, edinilen deneyimleri öğrencilerin çalışmaları üzerinden değerlendirerek tarihe not düşmeyi amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 12 |
İndex Bilgisi
Asos İndex