Social media, which changes the way that we perceive our physical surroundings, currently corresponds to a tool that has the power to reshape the image of the city in the digital environment through a digitally reproduced city. Visual-based social media platforms play a significant role in the process of reshaping and reproduction. The current study aims to research and understand the layers of the digital image of a (digital) city, as reflected and reproduced on social media, firstly through a content analysis on Instagram. For this purpose, we collected samples of the images/videos posted between May and July 2021 in Konak and Bayraklı, the existing and prospective city centers of Izmir. Secondly, we surveyed social media users who previously had physical and/or digital experience of these city centers. With this sample data, we proposed a new categorization to understand the digital image of the (digital) city in a parallel way to the classical Lynchian theory. In the end, it was seen that, in the digital realm, there is a digital city that needs to be defined and categorized according to its peculiar characteristics, and the image of this city is user-generated whose process evolves (inter)subjectively through different categories.
city image social media reproduction of urban space digital space subjectivity
Fiziksel çevremizi algılama biçimimizi değiştiren sosyal medya, günümüzde dijital ortamda yeniden üretilen kentler aracılığıyla, bu kentlerin imgesini yeniden şekillendirme gücüne sahip bir araca karşılık gelmektedir. Görsel tabanlı sosyal medya platformları bu yeniden şekillendirme ve üretim sürecinde önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda mevcut çalışma, öncelikle Instagram temelli içerik analizi yoluyla, sosyal medyada yansıtılan ve yeniden üretilen (dijital) kentin dijital imgesinin katmanlarını araştırmayı ve anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla öncelikle, İzmir’in mevcut ve gelecekteki kent merkezleri olarak tanımlanan Konak ve Bayraklı için, 2021 Mayıs ve Temmuz ayları arasında Instagram’da paylaşılan görüntü/video örnekleri derlenmiştir. İkinci olarak, daha önce bu kent merkezlerinde fiziksel ve/veya dijital deneyime sahip olan sosyal medya kullanıcılarına bir anket uygulanmıştır. Söz konusu verilerle, klasik Lynch kuramına da koşut olarak, (dijital) kentin dijital imgesini anlamaya yönelik yeni bir kategorizasyon sistemi önerilmiştir. Çalışmanın sonucunda ise, dijital ortamda, kendine özgü özelliklerine göre tanımlanması ve kategorilerine ayrılması gereken bir dijital kentin var olduğu anlaşılmış, bu kentin imgesinin kullanıcılar tarafından oluşturulduğu ve bu sürecin farklı kategoriler aracılığıyla öznesel (ve özneler arası) olarak evrildiği görülmüştür.
Kent imgesi Sosyal medya Kentsel mekânın yeniden üretimi Dijital mekân Öznesellik
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |