Hemşirelik eğitimi ile öğrencilerin bilgi, beceri ve tutuma yönelik yeterlik kazanmalarının yanı sıra eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, bütüncül ve empatik bakım verme, iletişim ve ekip işbirliği içinde çalışma gibi becerilerle donatılması hedeflemektedir. Büyük çoğunluğunu Z kuşağının oluşturduğu günümüz öğrencileri eğitime aktif katılmayı tercih etmekte, öğrenme sürecine dahil olmak için alternatif, yenilikçi yollara ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle, öğrencilerin eğitim süreçlerinde aktif katılımlarını sağlayacak, geleneksel eğitim yöntemlerini tamamlayan yenilikçi aktif öğrenme yöntemlerinin kullanılması gerekmektedir. Eğitimciler tarafından kullanılan aktif öğretim yöntemlerinden birisi de ‘oyunlaştırma’dır. Hemşirelikte oldukça yeni kullanılan yenilikçi bir öğretim tekniği olarak oyunların, bilgi ve beceriyi geliştirmede olumlu katkılarının olmasının yanı sıra eğlenceli ve motive edici olduğu ve bireylerin rekabet gücünü ortaya çıkardığı, öğrencilerin sosyalleşmesini artırdığı, hata yapmalarına izin verdiği, anında geri bildirim sağladığı ve yaratıcılıklarını geliştirdiği bilinmektedir. Son yıllarda popüler olan oyunlardan birisi de kaçış odası oyunudur. Kaçış odaları, oyuncuların genellikle odadan kaçarak belirli bir hedefi, sınırlı süre içinde gerçekleştirmek için odada bir ya da daha fazla ipuçlarını keşfettiği, bulmacaları çözüp, görevleri yerine getirdiği canlı aksiyon takım tabanlı oyunlardır. Bu makalenin amacı, son yıllarda eğitimde ve hemşirelikte kullanımı yeni olan yenilikçi öğretim stratejisi olarak karşımıza çıkan kaçış odaları, kaçış odalarının hemşirelik eğitiminde kullanımı ve konu ile ilgili yapılmış araştırma sonuçlarını açıklamaktır.
Kaçış odası oyunlaştırma hemşirelik eğitimi hemşirelik öğrencileri
Nursing education aims to equip students with skills such as critical thinking, problem solving, decision making, holistic and empathetic care, communication and team cooperation, as well as gaining competence in knowledge, skills and attitudes. Today's students, the majority of whom are generation Z, prefer to participate actively in education and need alternative and innovative ways to be involved in the learning process. For this reason, it is necessary to use innovative active learning methods that complement traditional education methods, which will ensure active participation of students in their education processes. One of the active teaching methods used by educators is ‘gamification’. As an innovative teaching technique used quite recently in nursing, games are known to have positive contributions to the development of knowledge and skills, as well as being fun and motivating, revealing the competitiveness of individuals, increasing the socialization of students, allowing them to make mistakes, providing instant feedback and improving their creativity. One of the popular games in recent years is the escape room game. Escape rooms are live-action team-based games where players explore one or more clues in the room, solve puzzles, and complete missions, usually by escaping the room to accomplish a specific goal within a limited time. The purpose of this article is to explain escape rooms, the use of escape rooms in nursing education, and the results of research on the subject, which has emerged as an innovative teaching strategy that has been used in education and nursing in recent years.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 20 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |