Son 20 yılda bilişim teknolojileri hızlı bir şekilde gelişmiştir. Bu gelişimin bilgisayar ve diğer bilişim cihazları vasıtası ile hayatımızın hemen hemen her safhasında yer alması ve internetin de bu cihazlar ile uyum içinde çalışması, elektronik ticaret (e-ticaret) firmalarını bu alanda çok büyük yatırımlar yapmaya yönlendirmiştir. Bu çalışmada, internet üzerinden e-mağazaları kullanarak alışveriş yapan tüketicilerin, bu mağazalara karşı tutumlarını belirlemek amacıyla e-mağaza imajı ile e-sadakat arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu kapsamda Oh ve diğerlerinin (2008) geliştirmiş oldukları ölçekten yararlanılarak e-mağaza imajı ölçeği uygulanmıştır Aynı şekilde e-sadakat düzeyini ölçmek için kullanılan ölçek, Zeithaml, Berry ve Parasuraman’ın (1996) geliştirmiş oldukları ölçek kullanılmıştır. Veriler hazırlanan anket formu ile toplanmış ve toplamda değerlendirmeye alınan 423 kişilik örneklem, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Yapılan çoklu regresyon analizi sonuçlar göstermektedir ki, e-mağaza imajının alt faktörlerini oluşturan, eğlence, kolaylık ve güvenlik değişkenlerinin e-sadakat düzeyi üzerinde pozitif, kalite değişkeninin ise negatif bir etkisi bulunmaktadır. Ayrıca bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkendeki değişimi %37 oranında açıklayabildiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |