Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tarihi Bağlamında Hazırladıkları Dijital Öyküler Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 140 - 162, 31.12.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital öyküleme sürecine girmesi ile bu öyküleme sürecinin öğrencilerin matematiğin doğasına ve matematiksel bilginin oluşumuna yönelik düşünceleri üzerine yansımalarını belirlemektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçsal örnekleme yöntemiyle oluşturulan bu araştırma grubunu Kastamonu iline ait bir devlet ortaokulunda öğrenim görmekte olan 7 kız ve 5 erkek öğrenci olmak üzere toplam 12 ortaokul 7.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin matematiğin doğasına ve matematiksel bilginin doğuşuna dair görüşleri ise görüş formu ile alınmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yapılarak, bulgular ortaya konulmuştur. Çalışmanın sonucunda öğrencilerde ortak bir matematik tanımı olmadığı gözlenmiş, matematiği çoğunlukla sayılarla ilişkilendirdikleri ve matematiğin çıkış noktası olarak ticareti düşündükleri ortaya konulmuştur. Öğrencilerin bu düşüncesi onların matematiğin günlük hayattaki işlevine dair düşüncelerine de yansımıştır. Öğrenciler matematiğin en fazla günlük hayat problemlerini çözmeye ve sayıları daha kolay hesaplamaya, alışverişte ve ticarette işlemleri kolay yapmaya yaradığını belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Bull, G., & Kajder, S. (2004). Digital storytelling in the language arts classroom. Learning and Leading with Technology, 32(4), 46–49.
  • Sadik, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational Technology Research and Development, 56(4), 487–506.

An Investıgatıon On Dıgıtal Storıes In The Context Of Mathematıc Hıstory Of Secondary School Students

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 140 - 162, 31.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Bull, G., & Kajder, S. (2004). Digital storytelling in the language arts classroom. Learning and Leading with Technology, 32(4), 46–49.
  • Sadik, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational Technology Research and Development, 56(4), 487–506.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Uğur Küçükoğlu 0000-0003-3329-3121

Lütfi İncikabı 0000-0002-7912-780X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Küçükoğlu, U., & İncikabı, L. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tarihi Bağlamında Hazırladıkları Dijital Öyküler Üzerine Bir Araştırma. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 140-162.