Araştırmada ortaokul öğrencilerinin bir okul dışı öğrenme ortamı olan deprem eğitim merkezine yaptıkları gezi sonrasında depreme yönelik tutumlarındaki değişimin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, karma araştırma yöntemlerinden iç içe karma desene uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunda 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Kocaeli İli İzmit ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören 28 öğrenci yer almaktadır. Araştırmada deneysel işlem olarak öğrenciler deprem eğitim merkezi gezisine katılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin uygulama sonrasındaki depreme yönelik tutum puanlarının uygulama öncesine göre daha yüksek olduğu, aralarındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir. Bu durum deprem eğitim merkezi gezisinin öğrencilerin depreme yönelik tutumlarını geliştirmede etkili olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin deprem eğitim merkezi gezisinin ardından deprem öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenlere daha fazla sıklıkta değindikleri görülmüştür. Öğrenciler gezinin kendilerine katkı sağladığını belirtmiş ve depremle ilgili yapılması gerekenlerin öğrendiklerini, depremle ilgili uygulama yapma fırsatı bulduklarını ve yeni bilgiler edindiklerini ifade etmiştir.
Depreme yönelik tutum okul dışı öğrenme ortamları deprem eğitim merkezi
In this study, it was aimed to examine the change in the attitudes on earthquake of the secondary school students after a student visit organized to earthquake education center which is one of out-of-school learning environment. The research was carried out in accordance with the nested mixed design, one of the mixed research methods. The study group of the research consists of 28 students studying at a secondary school in Izmit, Kocaeli in the 2019-2020 academic year. In the research, students participated in the earthquake education center trip as an experimental process. As a result of the research, it was determined that students' attitude points towards earthquake after application were higher than before application, and the difference between them was statistically significant. This result shows that the earthquake education center trip is effective in improving the attitudes towards earthquake of students. It was observed that the students frequently mentioned the things to be done before, during and after the earthquake after this trip. Students stated that the earthquake education center trip contributed to them, and they stated that had to do about the earthquake learned, had the opportunity to practice on the earthquake and acquired new knowledge.
Attitude towards earthquake out-of-school learning environments earthquake education center
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.