Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Canlı Ders Deneyimlerinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 21 - 41, 04.08.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı Gaziantep’te bulunan bir ilkokula devam eden öğrencilerin ve bu öğrencilerin öğretmenlerinin canlı derslerde yaşadıkları deneyimleri betimlemektir. Araştırmanın deseni fenomenolojidir. Çalışmanın katılımcıları yedi ilkokul öğrencisi ve üç sınıf öğretmenidir.Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ve Kişisel Bilgiler Formu ile toplanmıştır. Araştırmada canlı derslerin olumlu özelliklerinin mahremiyet, öğrenme ve teknolojinin etkili kullanımı olduğu bulunmuştur. Bunun yanında olumsuz özeliklerinin ise motivasyon eksikliği, fiziksel rahatsızlıklar, öğrenme zorlukları, teknolojik yetersizlikler ve fırsat eşitsizliği olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcılar canlı derslerin daha etkili olması için teknolojik altyapının iyileştirilmesini ve öğrencilere ücretsiz erişim sağlanmasını önermişlerdir.

Kaynakça

  • Azhari B. & Fajri I. (2021): Distance learning during the COVID-19 pandemic: School closure in Indonesia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 1-21.
  • Balaman, F , Hanbay Tiryaki, S . (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri . İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , 10 (1) , 52-84 .
  • Başaran M., Doğan E., Karaoğlu E. & Şahin E. (2020)Koranavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. AJER-Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan Eğitim ile Bilgisayar Okuryazarlığı Öğretimi: Eğitmen Deneyimleri. Başkent University Journal Of Education, 5(1), 61-68.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye'de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Demir, S. & Kale M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470.
  • Demir F., Özdaş F. (2021). Covid-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlşkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim, 49(1). 273-292.
  • Diaz, D. P., & Cartnal, R. B. (2012). Students' Learning Styles in Two Classes: Online Distance Learning and Equivalent On-Campus. Collage Teaching, 47(4), 130-135.
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(24), 48-55.
  • Erbil, D. G., Demir, E. & Armağan Erbil, B. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies - Education, 16(3), 1473-1493.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 Belirsizliğinde Eğitim: İlkokulda Zorunlu Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uşak üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Gül, İ., & Arabacı, İ. B. (2018). Uzaktan Eğitmle Öğrenim Gören Yüksek Lisans Öğrencilerinin Programa İlişkin Görüşleri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 79-88.
  • Hannay, M., & Newvine, T. (2006). Perceptions Of Distance Learning: A Comparision Of Online And Traditional Learning. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 2(1), 1-11.
  • İncik, E. Y., Topçu, G., & Yağlıoğlu, A. O. (2018). Uzaktan Eğitim Programlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Bu Programlara İlişkin Görüşleri (Mersin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Örneği). II. Uluslaarası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi Bildiri Tam Metin Kitabı Eğitim Bilimleri (s. 464-474). Adana: Akademisyen Kitabevi.
  • Kaleli-Yılmaz, G., & Güven, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.
  • Katz, Y. J. (2002). Attitudes affectinf collage students' preferences for distance learning. Journal of Computer Assisted Learning(18), 2-9.
  • Kavuk, E.& Demirtaş, H.(2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimde Yaşadığı Zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa), 1(1), 55-73.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. & Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292.
  • Keskin, M., & Özer-Kaya, D. (2020). Covid-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Metin, M., Gürbey, S. & Çevik, A. (2021). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri acikladi/haber/20497/tr, web adresinden 03 Nisan 2020tarihinde edinilmiştir.
  • Onyema E. M., Eucheria N. C., Obefemi F. A., Sen S., Atonye F. G., Sharma A. & Alsayed A. O. 2020. Impact Of Coronavirus Pandemic on Education. Journal of Education and Practice. 11(13), 108-121.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünya'da Ve Türkiye'de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(5), 376-394. Pınar, M. A., & Akgül, G. D.-A. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Fen Bilimleri Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Covid-19 (Sars-CoV-2 enfeksiyonu) rehberi.
  • Setiawan, A. R. (2020). Scientific Literacy Worksheets for Distance Learning in The Topic of Coronavirus 2019 (COVID-19). Readinf Academic Articles, 1-3.
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (2017). Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: 2017.
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimleri. Turkish Studies, 993-1009.
  • Yalman, M. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Uzaktan Eğitim Sistemi (MOODLE) Memnuniyet Düzeyleri. Turkish Studies, 8(8), 1395-1406.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Topluluk Hissine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 180-205.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., & Doğanay, G. (2020). Veli Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinin Niteliği. Konya: Palet Yayınları.
  • World Health Organisation, (2020).Coronavirusdisease 2019 (COVİD-19): Situationreport.

Examination Of Live Course Experiences Of Primary School Students And Teachers

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 21 - 41, 04.08.2022

Öz

The purpose of this research is to describe the experiences of students attending a primary school in Gaziantep and their teachers in live lessons. The pattern of the research is phenomenology. The participants of the study are seven primary school students and three classroom teachers. Purposive sampling method was used to determine the participants. Data were collected with Semi-Structured Interview Form and Personal Information Form. In the research, it was found that the positive features of live lessons are privacy, learning and effective use of technology. In addition, it has been found that the negative features are lack of motivation, physical disorders, learning difficulties, technological inadequacies and inequality of opportunity. In addition, the participants suggested improving the technological infrastructure and providing free access to students in order to make live lessons more effective.

Kaynakça

  • Azhari B. & Fajri I. (2021): Distance learning during the COVID-19 pandemic: School closure in Indonesia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 1-21.
  • Balaman, F , Hanbay Tiryaki, S . (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri . İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , 10 (1) , 52-84 .
  • Başaran M., Doğan E., Karaoğlu E. & Şahin E. (2020)Koranavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. AJER-Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan Eğitim ile Bilgisayar Okuryazarlığı Öğretimi: Eğitmen Deneyimleri. Başkent University Journal Of Education, 5(1), 61-68.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye'de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Demir, S. & Kale M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470.
  • Demir F., Özdaş F. (2021). Covid-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlşkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim, 49(1). 273-292.
  • Diaz, D. P., & Cartnal, R. B. (2012). Students' Learning Styles in Two Classes: Online Distance Learning and Equivalent On-Campus. Collage Teaching, 47(4), 130-135.
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(24), 48-55.
  • Erbil, D. G., Demir, E. & Armağan Erbil, B. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies - Education, 16(3), 1473-1493.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 Belirsizliğinde Eğitim: İlkokulda Zorunlu Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uşak üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Gül, İ., & Arabacı, İ. B. (2018). Uzaktan Eğitmle Öğrenim Gören Yüksek Lisans Öğrencilerinin Programa İlişkin Görüşleri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 79-88.
  • Hannay, M., & Newvine, T. (2006). Perceptions Of Distance Learning: A Comparision Of Online And Traditional Learning. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 2(1), 1-11.
  • İncik, E. Y., Topçu, G., & Yağlıoğlu, A. O. (2018). Uzaktan Eğitim Programlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Bu Programlara İlişkin Görüşleri (Mersin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Örneği). II. Uluslaarası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi Bildiri Tam Metin Kitabı Eğitim Bilimleri (s. 464-474). Adana: Akademisyen Kitabevi.
  • Kaleli-Yılmaz, G., & Güven, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.
  • Katz, Y. J. (2002). Attitudes affectinf collage students' preferences for distance learning. Journal of Computer Assisted Learning(18), 2-9.
  • Kavuk, E.& Demirtaş, H.(2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimde Yaşadığı Zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa), 1(1), 55-73.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. & Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292.
  • Keskin, M., & Özer-Kaya, D. (2020). Covid-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Metin, M., Gürbey, S. & Çevik, A. (2021). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri acikladi/haber/20497/tr, web adresinden 03 Nisan 2020tarihinde edinilmiştir.
  • Onyema E. M., Eucheria N. C., Obefemi F. A., Sen S., Atonye F. G., Sharma A. & Alsayed A. O. 2020. Impact Of Coronavirus Pandemic on Education. Journal of Education and Practice. 11(13), 108-121.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünya'da Ve Türkiye'de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(5), 376-394. Pınar, M. A., & Akgül, G. D.-A. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Fen Bilimleri Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Covid-19 (Sars-CoV-2 enfeksiyonu) rehberi.
  • Setiawan, A. R. (2020). Scientific Literacy Worksheets for Distance Learning in The Topic of Coronavirus 2019 (COVID-19). Readinf Academic Articles, 1-3.
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (2017). Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: 2017.
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimleri. Turkish Studies, 993-1009.
  • Yalman, M. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Uzaktan Eğitim Sistemi (MOODLE) Memnuniyet Düzeyleri. Turkish Studies, 8(8), 1395-1406.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Topluluk Hissine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 180-205.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., & Doğanay, G. (2020). Veli Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinin Niteliği. Konya: Palet Yayınları.
  • World Health Organisation, (2020).Coronavirusdisease 2019 (COVİD-19): Situationreport.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Ürünibrahimoğlu 0000-0001-9956-1075

Veysel Göçer 0000-0002-9242-6863

Sinan Özer 0000-0002-0317-4482

Emrah Köseoğlu 0000-0001-9836-0490

Yayımlanma Tarihi 4 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ürünibrahimoğlu, M., Göçer, V., Özer, S., Köseoğlu, E. (2022). İlkokul Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Canlı Ders Deneyimlerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 21-41.