Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile öğrenciye kazandırılması gereken hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediği ortaya çıkarılmaktadır. Bu çalışmanın amacı 2018 yılında değiştirilip meydana gelen Fen Bilimleri Öğretim Programı’ndaki 6. Sınıf “Güneş Sistemi ve Tutulmalar” ünitesi ile ilgili çoktan seçmeli geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirmektir. Fen Bilimleri Dersi Öğretim programında bulunan kazanımlara uygun olarak geliştirilen maddelerin öğrencilerin soyut düşünme becerilerini geliştirilmesine ve akademik başarı alanında katkı sağlamasına dikkat edilmiştir. Çalışmayı hazırlayan araştırmacılar tarafından da müfredata uygun kazanımlar hazırlanmış ve belirtke tablosu oluşturulmuştur. Çalışma grubunu Amasya il merkezindeki bazı ortaokullarda öğrenim gören 291 6. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler ile “madde güçlük indeksi, madde ayırt edicilik indeksi ve güvenirlik için Kuder Richardson-20, Kuder Richardson-21” değerleri incelenmiştir. 34 maddelik başarı testinin ortalama güçlük değeri 0,52 ortalama ayırt edicilik değeri 0,49 ve KR-20 değeri 0,86 KR-21 değeri 0,85 olarak hesaplanmıştır. Hesaplanan veriler sonucunda başarı testinin geçerliği ve güvenirliğine ulaşılmıştır. Yenilenen 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı kapsamında 6. Sınıf ortaokul öğrencilerinin, ileride çalışma yapacak araştırmacıların ve öğretmenlerin alanda büyük katkı sağlayacağına inanılmaktadır.
With measurement and evaluation in education, it is revealed whether the goals that should be gained by the student are realized or not. The aim of this study is to develop a valid and reliable multiple choice achievement test for the 6th grade “Solar System and Eclipses” unit in the Science Curriculum, which was changed and formed in 2018. Attention was paid to the development of the students abstract thinking skills and to contribute to the academic success of the items developed in accordance with the achievements in the Science Curriculum. Acquisitions in accordance with the curriculum were prepared by the researchers who prepared the study, and a table of specifications was created. With the obtained data, the values of “Item difficulty index, item discrimination index and Kuder Richardson-20, Kuder Richardson-21 for reability” were examined. The mean difficulty value of the 34 item achievement test was calculated as 0.52, the mean distinctiveness value was 0.49, and the KR-20 value was 0.86, the KR-21 value was 0.85. As a result of the calculated data, the validity and reliability of the achievement test were reached. It is believed that within the scope of the renewed 2018 Science Curriculum, 6th grade secondary school students, researchers and teachers who will work in the future will make a great contribution to the field.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.