Developing with the effect of information and communication technologies and reaching millions of users, social media has added a new dimension to the managing-managed relationship. Through social networks, people can follow the managements of their local governments and make criticisms. It actively uses social media in institutions and can carry out public relations through social networks. In recent years, especially metropolitan municipalities have come to the fore with their use of social media. In this context, understanding how social media creates an environment in terms of public relations and revealing the use of social media by metropolitan municipalities constitute the basis of the study. The study aims to measure the effectiveness of municipalities' use of social media through Trabzon Metropolitan Municipality’s Official Corporate Twitter account. The method of the research is qualitative research. The technique of the research is content analysis. As a result of the research, it was concluded that metropolitan municipalities use social media as a one-way communication tool with a more informative aspect, and they prefer less interaction and dialogue-oriented two-way communication. In addition, the limitation of participation-based sharing shows that the democratic character of social media is not sufficiently adopted.
Metropolitan Municipalities Trabzon Metropolitan Municipalities Social Media Twitter Activity
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkisiyle gelişen ve milyonları bulan kullanıcısıyla sosyal medya, yöneten-yönetilen ilişkisine yeni bir boyut kazandırmıştır. Sosyal ağlar vasıtasıyla insanlar bulunduğu yerin yönetimlerini takip etmekte ve eleştiri yapabilmektedir. Kurumlarda sosyal medyayı aktif olarak kullanmakta ve halkla ilişkilerini sosyal ağlar üzerinden yürütebilmektedir. Son yıllarda özellikle büyükşehir belediyeleri sosyal medya kullanımlarıyla öne çıkmaktadır. Bu kapsamda, sosyal medyanın halka ilişkiler açısından nasıl bir ortam yarattığı anlamak ve büyükşehir belediyelerinin sosyal medyayı kullanım amaç ve biçimlerini ortaya koymak çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Çalışma, Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin Resmi Kurumsal Twitter hesabı üzerinden belediyelerin sosyal medya kullanımı etkinliğinin ölçülmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma olmakla birlikte araştırma tekniği ise içerik analizidir. Araştırma sonucunda, büyükşehir belediyelerinin sosyal medyayı daha çok bilgilendirici yönü ağırlık basan tek yönlü iletişim aracı olarak kullandıkları, etkileşim ve diyalog odaklı çift yönlü iletişimi ise daha az tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılım odaklı paylaşımların sınırlılığı, sosyal medyanın demokratik karakterinin yeterince benimsenmediğini göstermektedir.
Büyükşehir belediyeleri Trabzon Büyükşehir Belediyesi Sosyal Medya Twitter Etkinlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 3 |