Bu çalışmanın amacı, girişimcilik ve eğitim arasındaki ilişkiyi belirlemek, girişimci niteliklere sahip bir toplum oluşturabilmek için nasıl bir eğitim bir sistemi oluşturulması gerektiğini Finlandiya modelinden hareket ederek ortaya koymaktadır. Bu çerçevede, Finlandiya’ya bir ziyaret gerçekleştirilmiş ve gözlemlerde bulunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen temel bulgu, girişimciliğin gelişmiş olduğu ya da girişimcilik davranışının güçlü bir şekilde ortaya çıktığı ülkelerde, esnek, öğrenci odaklı, öğrenci merkezli, yaşamla bütünleşmeyi esas alan, adil, eşitlikçi, yaşayarak öğrenmeyi öne çıkaran bir eğitim sisteminin uygulandığıdır. Girişimcilikte öne çıkan ülkelerde, çocukların bir baskı hissetmeden eğitim almaları sağlanmakta, onların okulu sevmeleri, bilginin yaşamın içinde olduğu gerçeğini tam olarak algılamaları yönünde eğitim politikaları uygulanmaktadır. Finlandiya ve diğer Nordik ülkeler örneğinde, okulda her türlü ayrımcılık ve rekabet ortadan kaldırılmaktadır. Öğrencilerin bir rekabet hissetmeden, birbirleriyle yarışmadan birlikte yaşamaları öğretilmektedir. Diğer taraftan, girişimciliğin gelişmiş olduğu ülkelerde araştırmacı sayısının toplam nüfusa olan oranı da yüksektir. Bilgi düzeyi, yaratıcılığı, yenilikçiliği, dolayısıyla girişimciliği güçlendirmektedir.
Girişimcilik Eğitim Finlandiya Kalkınma Yenilik Entrepreneurship Education Finland Development Innovation
Giresun Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP)
SOS-BAP-A-230218-75
Giresun Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP)'ne teşekkür ederiz.
The aim of this study is to identify the relationship between entrepreneurship and education and; basing up on the Finland modal, to put forward the characteristics of an education system required to achieve an entrepreneur society. In this context, Finland was visited by the researcher, and observations were made. The basic finding of the research is this: in the countries where entrepreneurship is advanced; or a strong entrepreneurial behaviour exists, the education system is flexible, student focused, student centred, life integrated, fare, equitable, and bases up on live and learn behaviour. At the countries in which the entrepreneurship is advanced, the children are educated without any pressure; and the education system focuses on making children like school, and comprehends the reality that the knowledge is in the life. Finland and other Nordic Countries take all the precautions to do away with all types of discrimination. Accordingly, in these countries, it is educated to students how to live together without any competitive feelings. On the other hand, in the entrepreneurially advanced countries, the total number of researchers proportion to population is high. In addition, the level of knowledge strengthens creativity, innovativeness; and as a result entrepreneurship.
SOS-BAP-A-230218-75
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SOS-BAP-A-230218-75 |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |