Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 205 - 218, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • [1] URL-1. https://www.tdk.gov.tr/ Last Accessed: 14.06.2022
  • [2] Bevlin, M. E., Design Through Discovery: An Introduction to Art and Design, Harcourt Brace & Company, Florida, (1994).
  • [3] İnan, N., Bilgisayar Destekli Tasarım Sürecinde Disiplinlerarası İlişkiler ve Disiplinlerarası Uyumlu Tasarım Olanaklarının Araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. s.5, (2006). [4] Erdoğdu, G., Pelin, S., Temel Tasarım Eğitimi:(Bir Ders Planı Örneği Basic Design Education: A Course Outline Proposal). Bildiri). Doğuş Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İstanbul, 26(1), 7-19, (2016).
  • [5] Gökaydın, N., Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Sedir Yayınevi, Ankara (1990).
  • [6] Günay, B., Gestalt Theory and City Planning Education, METU Journal of Faculty of Architecture, 24(1), 93-113, (2007).
  • [7] Özkar, M., Steino, N., Shaping design teaching: Exploring form as an agent in design reasoning and pedagogy. M. Özkar & N. Steino (Eds.), Shaping design teaching: Explorations into the teaching of form (ss 9-24), Aalborg University Press, Aalborg, (2012).
  • [8] Gezer, Ü., Çağdaş Sanat ve Tasarım Eğitiminde Görsel Tasarım Ögeleri ve İlkeleri, Ulakbilge, 40, s. 595-614, (2019).
  • [9] Atalayer, F., Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, (1994).
  • [10] URL-2. https://creativemarket.com/-Dotted-design-elements/ Last Accessed: 23.06.2022
  • [11] De Sausmarez, M., Basic Design: The Dynamics of Visual Form (2) A&C Black Publishers, London, (2001).
  • [12] Alexander, M., Designing The Interior Environments, Harcourt Brace, New York, (1977).
  • [13] Cervellini, Disegno officina della forma- tasarım II form, (2011)
  • [14] Edirne, J., Tasarımın Temel Prensipleri ve İç Mimari Tasarımda Uygulama Örnekleri. Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, s:46, (2004)
  • [15] Kandinsky, W., Point Line to Plane, Dover Publications, New York, (1979).
  • [16] Klee, P., Thinking Eye, G. Wittenborn, New York, (1964).
  • [17] Çetinkaya, Ç., Tasarım ve kavram ilişkisinin iç mimarlık temel tasarım eğitimi kapsamındaki yeri: Farklı iki üniversite örneği üzerinden temel tasarım eğitimi üzerine bir araştırma. MS thesis. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara (2011).
  • [18] Akbay, S., An Analysis of Basic Design Students’ Intuitive and Analytic Attitudes in Color Decisions. Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Ankara, (2003)
  • [19] Arnheim, R., Görsel Düşünme (Çev: Rahmi Öğdül), Metis Yayıncılık, İstanbul, (2007).
  • [20] Lerner, F., Foundations for Design Education: Continuing the Bauhaus Vorkurs Vision. Studies in Art Education, 46(3), s. 211-226, (2005)
  • [21] URL-3. http://www.cg- turk.com/ Last Accessed: 26.04.2022
  • [22] Zöngür, O., İç Mekan Tasarımında Biçim ve Anlam Üzerine Kavramsal Bir İnceleme/ Postmodern Tasarım Yaklaşımları ve Philippe Starck. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, (2008).
  • [23] URL-4. https://www.vangoghmuseum.nl/en/art-and-stories/stories/5-things-you-need-to-know-about-van-goghs-self-portraits/ Last Accessed: 04.05.2022
  • [24] Gropius, W., Design Topics, The Magazine of Art 40, 298-304, (1947)
  • [25] Lang, J., Öğrenciler İçin Mimarlığa Giriş: Temel Tasarım Dersini Yeniden Düşünmek. Derleyen: N.Teymur., Aytaç Dural (Eds.), Temel Tasarım/Temel Eğitim Sempozyumu içinde, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayını, Ankara (1998)
  • [26] Yağlı, B., Acar, A., Öğrenci Gözünden Temel Tasarım Eğitimi. Mimarlık, 293, Dosya: Temel Tasarım Eğitimi, Mimarlar Ankara Odası Şubesi, Ankara, 66-67, (2000).
  • [27] Tuğal, S. A., Oluşum Süreci İçinde Op Art, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, (2012).
  • [28] Mennan, Z., From simple to complex configuration: Sustainability of gestalt principles of visual perception within the complexity paradigm, METU Journal of the Faculty of Architecture, (2009).
  • [29] Erişti, S . D., Uluuysal, B., Dindar, M. Görsel Algı Kuramlarına Dayalı Etkileşimli Bir Öğretim Ortamı Tasarımı ve Ortama İlişkin Öğrenci Görüşleri, Anadolu Journal of Educational Sciences International, 49, (2013).
  • [30] Ching, F. D. K., Architecture: Form, Space, and Order. John Wiley & Sons, New Jersey, (2014).
  • [31] Bradley, S., Design Principles: Visual Perception And The Principles Of Gestalt. Smashing Magazine, (2014).
  • [32] Alpan, G., Görsel Okuryazarlık ve Öğretim Teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2008).
  • [33] Özsoy V., Ayaydın A., Görsel Tasarım Öge ve İlkeleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, (2016).
  • [34] URL-3. https://www.designgost.com/makale/tasarimda-denge-balans-tasarim-ilkeleri Last Accessed: 18.03.2022
  • [35] Ertan, G., Sansarcı, E., Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, Yayınevi: Alternatif Yayıncılık, s:135, İstanbul, (2016).
  • [36] Öztuna, H. Y., Görsel iletişimde temel tasarım, Tiblan yayıncılık, (2007).
  • [37] Lidwell, W., Holden, K., Butler, J., Universal principles of design, revised and updated: 125 ways to enhance usability, influence perception, increase appeal, make better design decisions, and teach through design, Rockport Pub, (2003).
  • [38] Çellek, T., Sağocak, A. M., Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık. 1. Basım, Grafik Tasarım Yayıncılık. İstanbul, (2014).
  • [39] Koffka, K., Introduction to: Perception: An introduction to the GestaltTheorie, (2000).

Painting Analysis As A New Methodology In Basic Design Education

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 205 - 218, 30.06.2022

Öz

Basic design education is given as a compulsory course in the first year of all design faculties. In this course, it is aimed to develop students' two- and three-dimensional abstract and concrete thinking skills. For this purpose, students are expected to create a strong representation of the formal expression of the design, based on abstract and concrete concepts. For beginner students, the relationship between abstract and concrete concepts may not be very clear. At the same time, the studio environment and jury evaluations are new and strange to students. In addition, Basic Design Education, that intuitive methods are applied, is seen as a complex and difficult process for students. The aim of this study is to improve students' design skills by making transitions between abstract concepts and concrete products and in line with the principles they learned in the lesson. In the Basic Design course covered in this study; a new method with a compositional and analytical method that progresses from two dimensions to three dimensions, aiming to transition from painting, which is a concrete product, to abstract concept and then to reach a concrete product again, has been tried. In an art fair they visited, the students discussed an art work of their own choosing over the light-shadow, part-whole relationship, composition and elements in the frame, and created a new composition. As a result, students were provided to understand the relationship between abstract and concrete concepts more easily and to use them in their designs.

Kaynakça

  • [1] URL-1. https://www.tdk.gov.tr/ Last Accessed: 14.06.2022
  • [2] Bevlin, M. E., Design Through Discovery: An Introduction to Art and Design, Harcourt Brace & Company, Florida, (1994).
  • [3] İnan, N., Bilgisayar Destekli Tasarım Sürecinde Disiplinlerarası İlişkiler ve Disiplinlerarası Uyumlu Tasarım Olanaklarının Araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. s.5, (2006). [4] Erdoğdu, G., Pelin, S., Temel Tasarım Eğitimi:(Bir Ders Planı Örneği Basic Design Education: A Course Outline Proposal). Bildiri). Doğuş Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İstanbul, 26(1), 7-19, (2016).
  • [5] Gökaydın, N., Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Sedir Yayınevi, Ankara (1990).
  • [6] Günay, B., Gestalt Theory and City Planning Education, METU Journal of Faculty of Architecture, 24(1), 93-113, (2007).
  • [7] Özkar, M., Steino, N., Shaping design teaching: Exploring form as an agent in design reasoning and pedagogy. M. Özkar & N. Steino (Eds.), Shaping design teaching: Explorations into the teaching of form (ss 9-24), Aalborg University Press, Aalborg, (2012).
  • [8] Gezer, Ü., Çağdaş Sanat ve Tasarım Eğitiminde Görsel Tasarım Ögeleri ve İlkeleri, Ulakbilge, 40, s. 595-614, (2019).
  • [9] Atalayer, F., Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, (1994).
  • [10] URL-2. https://creativemarket.com/-Dotted-design-elements/ Last Accessed: 23.06.2022
  • [11] De Sausmarez, M., Basic Design: The Dynamics of Visual Form (2) A&C Black Publishers, London, (2001).
  • [12] Alexander, M., Designing The Interior Environments, Harcourt Brace, New York, (1977).
  • [13] Cervellini, Disegno officina della forma- tasarım II form, (2011)
  • [14] Edirne, J., Tasarımın Temel Prensipleri ve İç Mimari Tasarımda Uygulama Örnekleri. Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, s:46, (2004)
  • [15] Kandinsky, W., Point Line to Plane, Dover Publications, New York, (1979).
  • [16] Klee, P., Thinking Eye, G. Wittenborn, New York, (1964).
  • [17] Çetinkaya, Ç., Tasarım ve kavram ilişkisinin iç mimarlık temel tasarım eğitimi kapsamındaki yeri: Farklı iki üniversite örneği üzerinden temel tasarım eğitimi üzerine bir araştırma. MS thesis. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara (2011).
  • [18] Akbay, S., An Analysis of Basic Design Students’ Intuitive and Analytic Attitudes in Color Decisions. Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Ankara, (2003)
  • [19] Arnheim, R., Görsel Düşünme (Çev: Rahmi Öğdül), Metis Yayıncılık, İstanbul, (2007).
  • [20] Lerner, F., Foundations for Design Education: Continuing the Bauhaus Vorkurs Vision. Studies in Art Education, 46(3), s. 211-226, (2005)
  • [21] URL-3. http://www.cg- turk.com/ Last Accessed: 26.04.2022
  • [22] Zöngür, O., İç Mekan Tasarımında Biçim ve Anlam Üzerine Kavramsal Bir İnceleme/ Postmodern Tasarım Yaklaşımları ve Philippe Starck. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, (2008).
  • [23] URL-4. https://www.vangoghmuseum.nl/en/art-and-stories/stories/5-things-you-need-to-know-about-van-goghs-self-portraits/ Last Accessed: 04.05.2022
  • [24] Gropius, W., Design Topics, The Magazine of Art 40, 298-304, (1947)
  • [25] Lang, J., Öğrenciler İçin Mimarlığa Giriş: Temel Tasarım Dersini Yeniden Düşünmek. Derleyen: N.Teymur., Aytaç Dural (Eds.), Temel Tasarım/Temel Eğitim Sempozyumu içinde, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayını, Ankara (1998)
  • [26] Yağlı, B., Acar, A., Öğrenci Gözünden Temel Tasarım Eğitimi. Mimarlık, 293, Dosya: Temel Tasarım Eğitimi, Mimarlar Ankara Odası Şubesi, Ankara, 66-67, (2000).
  • [27] Tuğal, S. A., Oluşum Süreci İçinde Op Art, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, (2012).
  • [28] Mennan, Z., From simple to complex configuration: Sustainability of gestalt principles of visual perception within the complexity paradigm, METU Journal of the Faculty of Architecture, (2009).
  • [29] Erişti, S . D., Uluuysal, B., Dindar, M. Görsel Algı Kuramlarına Dayalı Etkileşimli Bir Öğretim Ortamı Tasarımı ve Ortama İlişkin Öğrenci Görüşleri, Anadolu Journal of Educational Sciences International, 49, (2013).
  • [30] Ching, F. D. K., Architecture: Form, Space, and Order. John Wiley & Sons, New Jersey, (2014).
  • [31] Bradley, S., Design Principles: Visual Perception And The Principles Of Gestalt. Smashing Magazine, (2014).
  • [32] Alpan, G., Görsel Okuryazarlık ve Öğretim Teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2008).
  • [33] Özsoy V., Ayaydın A., Görsel Tasarım Öge ve İlkeleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, (2016).
  • [34] URL-3. https://www.designgost.com/makale/tasarimda-denge-balans-tasarim-ilkeleri Last Accessed: 18.03.2022
  • [35] Ertan, G., Sansarcı, E., Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, Yayınevi: Alternatif Yayıncılık, s:135, İstanbul, (2016).
  • [36] Öztuna, H. Y., Görsel iletişimde temel tasarım, Tiblan yayıncılık, (2007).
  • [37] Lidwell, W., Holden, K., Butler, J., Universal principles of design, revised and updated: 125 ways to enhance usability, influence perception, increase appeal, make better design decisions, and teach through design, Rockport Pub, (2003).
  • [38] Çellek, T., Sağocak, A. M., Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık. 1. Basım, Grafik Tasarım Yayıncılık. İstanbul, (2014).
  • [39] Koffka, K., Introduction to: Perception: An introduction to the GestaltTheorie, (2000).
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mimarlık
Bölüm Mimarlık
Yazarlar

Tuğçe Çelik 0000-0002-2953-6373

Nurgül İnan 0000-0003-3006-9271

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik, T., & İnan, N. (2022). Painting Analysis As A New Methodology In Basic Design Education. Gazi University Journal of Science Part B: Art Humanities Design and Planning, 10(2), 205-218.