This research offering that religional
beliefs affects entrepreneurial behaviors through social values is done by
literature review. Religion phenomenon, which is accepted as a sociological
issue and religion institute is thought to affect entrepreneurship within
frames of new institutional approach of sociology. Within this frame a
milestone in almost each area of cultural life which is called axial age is
presented firstly. Then today’s popular religional beliefs are questioned
respectively. Within this frame Hinduism, Budhism, Judaism, Christianism, and
Islam perpectives were observed according to entrepreneurship. This research
which handles present religions tackles
and explains the issue from the point of the effect of religion on
autonomy, risk taking, innovativeness, creativeness. The research is designed
and conducted within frames of Ajzen’s (1991:108) theory of planned behaviors.
Dini inanışların değerler yoluyla
girişimsel davranışlar üzerinde etki oluşturabileceğini öneren bu çalışma
literatür taraması yöntemiyle yapılmıştır. Sosyolojik bir olgu olan din olgusu
ve kurumunun yeni kurumsal kuram çerçevesinde bireylerin girişimcilik
davranışları üzerinde etkili olabileceği düşünülmüştür. Bu çerçevede ilk olarak
eksen çağı olarak adlandırılan ve kültürel yaşamın hemen hemen bütün
alanlarında bir dönüm noktası olarak kabul edilen bir dönem irdelenmiştir.
Müteakiben günümüzde yaygınlığı açısından öne çıkan dini inanışlar sırasıyla
irdelenmiştir. Bu çerçevede Eksen çağından sonra Hinduizm, Budizm, Yahudilik,
Hıristiyanlık ve İslamiyet açısından girişimcilik irdelenmeye çalışılmıştır.
Günümüzde mevcut yaygın dinlerin ele
alındığı bu çalışma dini inanışların özerklik, risk alma, yenilikçilik ve
yaratıcılık davranışları üzerindeki etkileri yoluyla girişimcilik
davranışlarını yorumlamaya çalışmıştır. Araştırma Ajzen’in (1991:108)
planlanmış davranışlar kuramı çerçevesinde dizayn edilmiş ve uygulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 3 |