Bu çalışmanın amacı, üniversite tercihlerinde algılanan dışsal prestijin
öğrenci ödüllendirme deneyimi üzerindeki etkisini belirlemek ve öğrenci
ödüllendirme deneyiminin de kulaktan kulağa iletişim (gelişen ihtiyaçlar,
bilginin toplanması, alternatiflerin değerlendirilmesi ve memnuniyet)
üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın ana evreni Karadeniz Teknik
Üniversitesi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi ve Gümüşhane Üniversitesi’nde
öğrenim gören ön lisans ve lisans öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada
yargısal örnekleme yöntemi kullanılmış ve üniversite öğrencilerine yüz yüze
anket yöntemiyle 800 anket uygulanmıştır. SPSS25 ve AMOS istatistik
programlarıyla elde edilen verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma
verilerinin güvenilirliğinin belirlemesinde cronbach alfa yöntemi,
geçerliliğinin belirlenmesinde ise faktör analizi kullanılmıştır. Araştırma
hipotezleri ise yapısal eşitlik modellemesiyle test edilmiştir. Analiz
sonucunda algılanan dışsal prestijin öğrenci ödüllendirme deneyimi üzerinde
anlamlı ve pozitif yönde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda
elde edilen diğer bir bulgu ise, öğrenci ödüllendirme deneyiminin gelişen
ihtiyaçlar, bilginin toplanması, alternatiflerin değerlendirilmesi ve
memnuniyet üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisi olduğudur. Bu
doğrultuda Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın “Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon
Farklılaşması ve İhtisaslaşma Projesi" çerçevesinde belirlenen
üniversitelerin, bölgelerindeki koşullar dikkate alınarak daha geniş kapsamlı
çalışmalar yapılabilir. Ayrıca, dünyada ve ülkemizde alan sıralamasında öne
çıkan üniversiteler ile bu proje kapsamında belirlenen üniversitelerin
alanlarında/bölümlerinde çok veya tek boyutlu yapılacak çalışmalar literatüre
katkı sağlayabilir.
Algılanan dışsal prestij Kulaktan kulağa iletişim Öğrenci ödüllendirme deneyimi Üniversite tercihleri
The aim of this study is determine the effect of perceived external
prestige on the student rewarding experience and to investigate the impact on
word of mouth communication (developing needs, information gathering,
evaluation of alternatives and satisfaction) in the student rewarding
experience in university preferences. Main universe of the study is consists of
associate and undergarduate students at Karadeniz Technical University, Recep
Tayyip Erdogan University and Gumushane University. In the study, judgement
sampling method was used and a face to face questionnaire was applied to 800
university students. SPSS 25 and AMOS statistical programs were used to analyze
the data. Cronbach's alpha method was used to determine the reliability and
factor analysis was used to determine its validity. of the research data.The
research hypotheses were tested with structural equation modeling. As a result
of the analysis, it was determined that perceived external prestige had
significant and positive effect on student rewarding experience. Another
finding obtained from the study was that student rewarding experience had
significant and positive effect on developing needs, information gathering,
evaluation of alternatives and satisfaction. In this direction, the
universities determined within the framework of the “Regional
Development-Oriented Mission Differentiation and Specialization Project” in of
the Higher Education Councilcan be carried out studies considering more
comprehensive the conditions in the regions. In addition, prominent universities in the field ranking
in the world and in our country and multi-or one-dimensional studies in the
fields / departments of the universities determined within the scope of this
project may contribute to the literature
Perceived external prestige Word-of-mouth communication Student rewarding experience University preference.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 2019 Ek Sayı |