Bu araştırmada akademisyenlerin kariyer memnuniyeti düzeyine etki edebilecek faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada alanyazında eksikliği hissedilen "çalışma ortamından memnuniyet", "organizasyona güven" ve "kişisel gelişim" değişkenlerinin, akademisyenlerin kariyer memnuniyet düzeyleri üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerine odaklanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler dört devlet üniversitesinden toplam 587 akademisyenden elektronik anket yöntemi ile elde edilmiştir. Geliştirilen hipotezler, Kısmi En Küçük Kareler (Partial Least Squares-PLS) algoritması kullanılarak "yapısal eşitlik modellemesi" ile test edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrudan ve toplam etkiler açısından değerlendirilmiştir. Buna göre, akademisyenin çalışma ortamı memnuniyetinin, kişisel gelişim ve kariyer memnuniyeti düzeyini artırdığı gözlemlenmiştir. Ayrıca akademisyenin kişisel gelişimi de kariyer memnuniyeti düzeyini artırmıştır. Araştırmada akademisyenin organizasyonuna olan güveni, kişisel gelişim üzerinde anlamsız bir etki oluşturmaktadır. Ayrıca akademisyenin organizasyona güveni, kariyer memnuniyeti düzeyini de artırmaktadır. Araştırma modelindeki dolaylı etkiler incelendiğinde; çalışma ortamı memnuniyetinin kariyer memnuniyeti üzerindeki etkisinde, kişisel gelişim değişkeni aracı bir etkiye sahiptir. Bununla birlikte organizasyona güven değişkeninin kariyer memnuniyeti değişkeni üzerindeki etkisinde, kişisel gelişim değişkeninin aracı etkisi olmadığı gözlemlenmiştir.
Kariyer Memnuniyeti Çalışma Ortamı Memnuniyeti Organizasyona Güven Kişisel Gelişim
In this study, it is aimed to determine the factors that may affect the career satisfaction level of academicians. The research focused on the direct and indirect effects of the variables "satisfaction with the working environment", "trust in the organization" and "personal development", which are lacking in the literature, on the career satisfaction levels of academicians.The data related to the research were obtained from a total of 587 academicians from four state universities by electronic questionnaire method. The developed hypotheses were tested with "structural equation modeling" using the Partial Least Squares (PLS) algorithm. The research results were evaluated in terms of direct and total effects. Accordingly, it has been observed that the satisfaction of the academician's working environment increases the level of personal development and career satisfaction. In addition, the personal development of the academician has also increased the level of career satisfaction. In the research, the trust of the academician in his organization has a meaningless effect on personal development. In addition, the trust of the academician in the organization increases the level of career satisfaction. When the indirect effects in the research model are examined; The personal development variable has a mediating effect on the effect of work environment satisfaction on career satisfaction. However, it was observed that the effect of the organizational trust variable on the career satisfaction variable was not mediated by the personal development variable.
Career Satisfaction Work Environment Satisfaction Organization Trust Personal Development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 3 |