The aim of this study is to analyze the quality costs in Düzce Oral and Dental Health Center (Hospital), one of the hospital business groups, according to the PAF (Prevention-Appraisal-Failure) model and provide useful information in terms of managerial decisions.
For this purpose, document analysis was performed using the case study method as a research method.
In the study, were used the financial data which the primary data in 2019 of the Center. The ratio analysis was made according to the quality cost items related to prevention, measurement and evaluation, internal and external failure, total costs, total quality costs and the related main quality cost group to which the quality cost item is related.
As a result of the analysis, the share of quality costs in the total service production costs of the hospital was found to be 13.4%. It was observed that this rate consisted of 11.18% prevention, 1.23% measurement and evaluation, 0.70% internal failure costs and 0.29% external failure costs. Accordingly, it was determined that among the quality costs, the highest prevention costs the lowest external failure costs.
Total Quality Management Quality Costs Cost Management Oral and Dental Health Center
Bu çalışmanın amacı, hastane işletme gruplarından Düzce Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde (Hastanesinde) kalite maliyetlerini PAF (Prevention- Appraisal-Failure) modeline göre analiz ederek yönetsel kararlar açısından faydalı bilgiler sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma yöntemi olarak örnek olay metodu kullanılarak doküman analizi yapılmıştır.
Çalışmada, Merkezin 2019 yılındaki birincil veri niteliği taşıyan mali verileri kullanılmıştır. Önleme, ölçme ve değerlendirme, iç ve dış başarısızlık ile ilgili kalite maliyet kalemleri toplam maliyetlere, toplam kalite maliyetlerine ve kalite maliyet kaleminin bağlı bulunduğu ilgili ana kalite maliyet grubuna göre oranı analizi yapılmıştır.
Yapılan analiz sonucunda kalite maliyetlerinin hastane toplam hizmet üretim maliyetleri içerisindeki payı %13,4 olarak bulunmuştur. Bu oranın % 11,18’i önleme, %1,23’ü ölçme ve değerlendirme, %0,70’i iç başarısızlık maliyetleri ve %0,29’u dış başarısızlık maliyetlerinden oluştuğu görülmüştür. Buna göre kalite maliyetleri içerisinde en yüksek önleme en düşük dış başarısızlık maliyetlerinin olduğu görülmektedir.
Toplam Kalite Yönetimi Kalite Maliyetleri Maliyet Yönetimi Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 3 |