In this study, it was aimed to examine the relationship between intercultural sensitivity skills and student leadership in teacher candidates. Around this purpose, it was investigated whether the total scores of the teacher candidates from the intercultural sensitivity and student leadership scales differ significantly compared to other variables and whether there is a significant relationship between intercultural sensitivity and student leadership in teacher candidates. This research was designed according to relational screening model. Sample of the research is 201 teacher candidates who are studying in various departments of Marmara University Atatürk Faculty of Education and participating in the research voluntarily. Intercultural Sensitivity Scale and Student Leadership Scale were used at the data collection stage. Descriptive statistics, Pearson’s correlation analysis, and One-Way Anova tests were used to analyze the data. It was concluded that there was a significant difference between the variable of Intercultural Sensitivity and the variable of "having friends from a different country or culture" and that the student leadership behavior levels of female students were higher than that of male students. It is seen that there is a moderate, positive and meaningful relationship between the intercultural sensitivities of teacher candidates and student leadership.
Intercultural Sensitivity Student Leadership Leadership in Education
Araştırmada, öğretmen adaylarındaki kültürlerarası duyarlılık becerisinin öğrenci liderliğiyle olan ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç etrafında da, öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık ve öğrenci liderliği ölçeklerinden aldıkları toplam puanların diğer değişkenlere göre anlamlı bir farklılık göstermekte olup olmadığı ve öğretmen adaylarında kültürlerarası duyarlılık ve öğrenci liderliği arasında anlamlı bir ilişkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi’nde farklı branşlarda öğrenim gören ve gönüllü olarak katılım gösteren 201 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanma aşamasında Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve Öğrenci Liderliği Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi yapılırken ilk önce betimleyici istatistik (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) yapılmış, sonra kültürlerarası duyarlılık ve öğrenci liderliği değişkenlerinin birbiriyle olan ilişkisi Pearson korelasyon analizi ile, değişkenlerin demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmama durumları Tek Yönlü Anova ile sınanmıştır. Kültürlerarası Duyarlılıkla değişkeniyle “farklı ülke veya kültürden arkadaşı olma” değişkeni arasında anlamlı bir fark ortaya çıktığı ve kız öğrencilerin öğrenci liderlik davranış seviyelerinin erkek öğrencilerin seviyelerine göre daha yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılıklarıyla öğrenci liderliği arasında orta seviyede, pozitif yönde manidar bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Kültürlerarası Duyarlılık Öğrenci Liderliği Eğitimde Liderlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2022 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1 |