Tüketicilerin çevresel bozulmanın tersine çevrilmesinde doğrudan katkısı bulunan çevre dostu ürünleri satın alma ve kullanma kararlarında çevre yanlısı tutumlar önem arz etmektedir. Çevreyi korumanın önemli bir göstergesi olarak kabul edilen bilişsel değerler ve çevre dostu davranışlar sergilemeye yönlendiren dışsal motivasyon unsurları çevre yanlısı tutumun sergilenmesinde etkili faktörlerdir. Çevre psikolojisinde çok önemli bir yapı olan çevresel tutum, bir kişinin çevreyle ilgili faaliyetler veya konularla ilgili sahip olduğu inançların, duygulanımların ve davranışsal niyetlerin toplamıdır. Bu bağlamda çalışmanın amacı yeşil ürünlere yönelik bilişsel değerler ve yeşil dışsal motivasyonun çevresel tutuma etkisini incelemektir. Araştırma kapsamında 289 kişiden çevrimiçi anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, bilişsel değerlerin ve yeşil dışsal motivasyon boyutlarından devletin rolünün çevresel tutum üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu araştırma ile çevresel tutumun demografik özelliklere ve yeşil ürün satın alma sıklığına göre farklılık gösterip göstermediği de test edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, çevresel tutumun cinsiyet, eğitim ve mesleklere göre farklılık gösterdiği, yaş, gelir, medeni durum ve yeşil ürün satın alma sıklığına göre ise farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.
Çevresel Tutum Bilişsel Değer Devletin Rolü İletişim Etkisi Yeşil Dışsal Motivasyon Yeşil Dışsal Motivasyon
Environmental attitudes are important in consumers' decisions to purchase and use environmentally friendly products that directly contribute to the reversal of environmental degradation.Cognitive values, which are accepted as an important indicator of protecting the environment, and extrinsic motivation elements that lead to exhibit environmentally friendly behaviors are effective factors in exhibiting pro-environmental attitudes. In this context, the aim of the study is to examine the cognitive values of green products and the effect of green extrinsic motivation on environmental attitudes. Within the scope of the research, data were obtained from 289 people by online survey technique. As a result of the analysis, it was determined that the role of the state, which is one of the dimensions of cognitive values and green extrinsic motivation, has a positive and significant effect on environmental attitude. In addition, this study also tested whether environmental attitudes differ according to demographic characteristics and frequency of purchasing green products. According to the findings, it was concluded that environmental attitude differs according to gender, education and occupation, but does not differ according to age, income, marital status and frequency of purchasing green products.
Environmental Attitude Cognitive Value Role of the State Communication Effect Green Extrinsic Motivation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2 |