The main purpose of this study is to examination the effects of experimential marketing modules on corporate image and customer loyalty. For thıs purpose, in the first part of the study, domestic and foreign literatüre was scanned and a conceptual framework related to experiential marketing modules, corporate image and customer loyalty was created. Then, in order to determine the effects of experiential marketing modules on the corporate image and customer loyalty, An application was made by 428 hotel customers staying in a five-star hotel operating in Antalya province Belek tourism region and the data were explained in the findings section. Hypotheses were tested by analyzing the obtained data in SPSS program. According to the results of the regression analysis conducted to determine the relationship between the research variables, it was determined that the sensory, emotional, intellectual, relational and behavioral factors had a statistically positive effect on the corporate image. In addition, sensory, emotional and relational factors have positive effects on customer loyalty. In addition, it has been concluded that corporate image has a significant positive effect on customer loyalty.
Experiential Marketing Corporate Image Customer Loyalty Hospitality Management Tourism.
Bu çalışmanın temel amacı deneyimsel pazarlama boyutlarının kurum imajı ve müşteri sadakati üzerinde olan etkilerinin incelenmesidir. Bu amaçla araştırmanın ilk bölümünde literatür taraması yapılarak araştırmaya konu olan deneyimsel pazarlama, kurum imajı ve müşteri sadakati kavramlarıyla ilgili bir kavramsal çerçeve meydana getirilmiştir. Konuyla ilgili kavramsal çerçevenin oluşturulmasının ardından literatür taraması yapılmış ve gerek deneyimsel pazarlama boyutlarının kurum imajı ve müşteri sadakati üzerindeki, gerekse de kurum imajı ve müşteri sadakati kavramlarının birbirleri üzerinde ki etkilerini ortaya koyan çalışmalar irdelenmiştir. Çalışmanın modelinin belirlenmesinin ardından hipotezler ortaya konulmuştur. Sonrasında ise deneyimsel pazarlama boyutlarının kurum imajı ve müşteri sadakati üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amacıyla örneklemini Antalya ili Belek turizm bölgesinde hizmet veren beş yıldızlı bir otel işletmesinde konaklayan 428 otel müşterisinin oluşturduğu bir uygulama gerçekleştirilmiş ve bulgular kısmında veriler açıklanmıştır.
Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilerek hipotezler test edilmiştir. Araştırma değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik yapılan regresyon analizi sonucuna göre duyusal, duygusal, düşünsel, ilişkisel ve davranışsal faktörlerin kurum imajı üzerinde istatiksel olarak pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında duyusal, duygusal, ilişkisel faktörlerin müşteri sadakati üzerinde olumlu etkileri bulunmaktadır. Ayrıca kurum imajının da müşteri sadakati üzerinde anlamlı pozitif etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Deneyimsel Pazarlama Kurum İmajı Müşteri Sadakati Konaklama İşletmeciliği Turizm.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 3 |