İletişim çalışmalarında medya ve çocuk ilişkisi, çocukların medyada ve medyadan korunması bağlamında yer alan ve uzun soluklu tartışmalara yol açan bir konudur. Son dönemde yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkması ile birlikte yaygınlaşan ve her geçen gün tercih edilirliğini arttıran sosyal paylaşım platformlarının yetişkinler kadar çocuklar tarafından da kullanılıyor olması çocukların sosyal medyada ve sosyal medyadan korunması konusunu gündeme getirmiştir. Kapitalist sistemi meşrulaştıran ve bu sistemin devamını sağlayan bu platformlar, henüz bilinçli bir tüketici olmayan çocukları tüketim alışkanlıkları açısından olumsuz etkilemekte, onların birer meta olarak reklamverenlere satılmasına neden olmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı,YouTube’da hem içerik üreticisi hem de tüketicisi olarak yer alan Kidfluencer videolarında yer alan tüketim içerikli unsurları belirlemektir. Çalışmada, Kidfluencer videolarının niteliği, niceliği ve içerik üretme pratikleri ve ilgili konudaki mevcut durumun hem ulusal hem de uluslar arası boyutu sorgulanmıştır. Araştırma sonucunda; incelenen Kidfluencerların video kapaklarında %84 oranında tüketim içerikli görselin yer aldığı, videoların %64’ünün alışveriş içerdiği, videolarda lüks tatil, lüks ev gibi tüketim odaklı yaşam unsurlarının %12 oranında olduğu ve Kidfluencer videolarının %26’sının ürün tanıtımı içerdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca videoların tıklanma oranını arttırmak amacıyla video kapak ve içeriklerinde tüketim odaklı ürünlerin bulundurulduğu belirlenmiştir.
Sosyal Medya Kidfluencer Çocuk Tüketim Social Media Kidfluencers Kids Consumption Advertisement Reklam
The relationship media and children in communication studies is an issue that takes place in the context of the protection of children in and from the media and leads to long- term discussions. Recently, the fact that social media platforms, which have become widespread with the emergence of new communication technologies and increase their preferability daybyday, are used by children as well as adults, has brought the issue of protecting children from social media. These platforms, which legitimize the capitalist system and ensure thecontinuation of this system, negatively affect the consumption habits of children who are yet conscious consumers and cause them to be sold to advertisers as a commodity. In this direction, the aim of thestudy is to determine the consumption content elements in thevideos of Kidfluencers, who are both content producers and consumers on YouTube. As a result of theresearch; it was concluded at the video covers of Kidfuencers examined included 84% consumption visuals, 64% shopping, 12% consumption oriented life elements such as luxury houses and cars and 26% advertisement. In order to increase the click through rate of thevideos, it is determined that consumption oriented products are included 1in the videos covers and contents.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2 |