İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ile birlikte etki alanını genişleten kurumsal iletişim farklı alan ve konu başlıkları ile fazlaca çalışılmaya başlanmıştır.
Kantitatif olarak sürekli artmakta olan kurumsal iletişim araştırmalarının düzenlenmesi konuya ilgi duyanlar için yol gösterici olacaktır.
Son 20 yılı kapsayacak şekilde 2004 ile 2024 yılları arasında yazılmış olan “kurumsal iletişim” konulu tezler bu amaçla bibliyometrik analiz ile incelenmiştir.
YÖKTEZ üzerinden anahtar kelimeler ile gelişmiş arama yapılarak konu ile ilgili çeşitli filtrelendirmeler sonrası çalışmanın amaç ve kapsamına uygun olan 89 tez değerlendirmeye alınmıştır.
Bu tezlerden 69’u yüksek lisans, 20’si doktora tezidir. Kurumsal iletişim konulu lisansüstü tezlerin çok sayıda farklı disiplin, anabilim dalı ve anahtar kelimelerle farklı boyutlarla ele alındığı görülmüştür.
Araştırmalarda en çok nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Konuya yönelik yapılan çalışmalarda nicel olarak en fazla katkıyı Marmara Üniversitesi sunmuştur. Kurumsal iletişim alanında lisansüstü program olmasına rağmen yalnızca 1 çalışmanın yapılmış olması önemli bir bulgu olarak değerlendirilmiştir.
-
-
-
-
Corporate communication, which has expanded its sphere of influence with the developments in communication technologies, has begun to be studied with different fields and topics.
The organization of corporate communication research, which is constantly increasing quantitatively, will be a guide for those interested in the subject.
For this purpose, theses on "corporate communication" written between 2004 and 2024, covering the last 20 years, were examined by bibliometric analysis.
An advanced search was made with keywords through YÖKTEZ and 89 theses that were suitable for the purpose and scope of the study were included in the evaluation after various filtering on the subject. Of these theses, 69 are master's theses and 20 are doctoral theses.
It was seen that postgraduate theses on corporate communication were handled in different dimensions with many different disciplines, departments and keywords. Qualitative research method was mostly used in the studies.
Marmara University made the highest quantitative contribution to the studies on the subject.
Although there is a postgraduate program in the field of corporate communication, the fact that only one study has been conducted is considered as an important finding.
Corporate Communication, Public Relations, Bibliometric Analysis.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |