Göç, insanlık tarihi boyunca en devingen üretim alanlarının kurucu unsurlarındandır. Son zamanlarda yaşanan yoğun göç hareketleri Türkiye’deki gündelik yaşam pratiklerini etkileyecek şekilde kapsamlı ve güçlüdür. Bu bağlamda, Türkler ile Suriyeliler arasında temas düzeyinin yüksek olduğu ve ilişkilerin geliştiği Kilis ilinde Suriyeli göçmen öğrencilerin edindiği deneyimlerin tespitinin önemli olduğu düşünülmektedir. Buna göre çalışmamızda, göçmen Suriyeli Üniversite öğrencilerinin Kilis’te karşılaşmış oldukları toplumsal sorunlardan biri olan ötekileştirilme deneyimleri konu edinilmektedir. Araştırmamızın temel sorusu ise, ötekileştirici uygulamalar yerli halk ile Suriyeli göçmeni üniversite öğrencilerinin ilişkilerini açıklamada bir etkiye sahip midir? Bu temel probleme ilişkin olarak çalışma, ötekileştirmeye yönelik pratiklere dair bilgi sağlamak ve Suriyeli göçmen öğrencilere tesirleri tespit etmek açısından önemlidir. Buradan hareketle çalışmanın amacı ötekileştirici uygulamalarının Suriyeli göçmen öğrencilere karşı gerçekleşip gerçekleşmediğini incelemek, günlük yaşamda ötekileştirmeden kaynaklı kabul ve reddetme davranışlarının açığa çıkıp çıkmadığını tespit etmektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, fenomonolojik yaklaşım benimsenmiştir. Kilis 7 Aralık Üniversitesinde çeşitli fakültelerde öğrenim görmekte olan 29 öğrenci ile yarı yapılandırılmış formlar aracılığıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerden hareketle Suriyeli öğrencilerin 3 tema altında ötekileştirilme pratiklerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Orta Doğu ve Göç Araştırmaları Göçmen Algısı Göçmen Suriyeli Üniversite Öğrencileri Ötekileştirilme Deneyimi
As a result of the unrest in Syria that started in 2011, Turkey has opened its doors to such an intense mass migration movement for the first time in its history. The consequences of this migration movement are extensive and powerful, affecting daily life practices in Turkey. In this context, it is considered important to identify the experiences of Syrian migrant students in Kilis province, where the level of contact between Turks and Syrians is high and relations between Turks and Syrians have developed. Accordingly, the study focuses on the marginalization experiences of Syrian immigrant university students in Kilis, which is one of the social problems they have encountered in Kilis. The aim of the study is to examine whether marginalizing practices take place against Syrian immigrant students and to determine whether acceptance and rejection behaviors arising from marginalization are revealed in daily life. The main problem of the study is as follows: Do marginalizing practices have an effect on explaining the relations between residents and Syrian immigrant university students? Regarding this basic problem, the study is important in terms of providing information about the practices of marginalization and identifying their effects on Syrian immigrant students. In this study, in which qualitative research method was used, a phenomenological approach was adopted. Interviews were conducted with 29 students studying in various faculties at Kilis 7 December University through semi-structured forms. Based on the data obtained, it was concluded that Syrian students have marginalization practices under 3 themes.
Middle East and Migration Studies Migrant Perception Migrant Syrian University Students Marginalization Experience
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ortadoğu Çalışmaları, Uluslararası Göç |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 1 |