Bu çalışmada, trafik geçişleri sebebiyle zeminde
meydana gelen yatay mikro titreşim yer hareketi etkisi altındaki tarihi bir
yığma yapının stokastik dinamik analizlerinin gerçekleştirilmesi
amaçlanmaktadır. Bu amaçla, yerinde tahribatsız yöntemler uygulanarak yapıda
kullanılan malzeme özelliklileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Yerinde
tahribatsız yöntem olarak ultrasonik hız testi uygulanmış ve taş duvar, tuğla
kemer ve taş kolonlar için belirlenen noktalardan ölçümler alınmıştır. Yerinde yapılan
ölçümler ile elde edilen veriler kullanılarak yapı analizlerinde kullanılan taş
kolon, taş duvar ve tuğla kemer için malzeme özellikleri tespit edilmiştir. Bu
çalışmada, yapının trafik etkisi altındaki stokastik dinamik analizlerinin elde
edilmesi için trafik kaynaklı yer hareketi modeli elde edilmiştir. Stokastik
dinamik analizler yapının hasarsız (çatlaksız) ve hasarlı (çatlaklı) halleri
için gerçekleştirilmiş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır.
Çatlak stokastik dinamik analiz ultasonik hız testi tahribatsız test tarihi yığma yapı
Samsun Vakıflar Bölge Müdürlüğü
Bu çalışma, Samsun Vakıflar Bölge Müdürlüğü tarafından elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir.
In
this study, it is aimed to perform stochastic dynamic analysis of a historical
masonry structure subjected to horizontal micro vibration ground motion
occurring on the ground due to traffic transitions. For
this purpose, non-destructive methods were applied to determine the material
properties used in the historic building. Ultrasonic velocity test was applied
as a non-destructive method and measurements were taken from the points
determined for stone walls, brick arches and stone columns. The material
properties of the stone columns, stone walls and brick arches used in the
structural analyzes were determined by using the data obtained from the on-site
measurements. In this study, to obtain the stochastic dynamic analysis of the
structure under the influence of traffic, a traffic induced ground motion model
was obtained. The stochastic dynamic analysis was performed for undamaged (non-cracked)
and damaged (cracked) structure and the results were compared.
Crack stochastic dynamic analysis non-destructive testing historical masonry structure ultrasonic speed test
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |