During the Covid-19 pandemic, almost all courses from elementary education to universities are being modified for online education. Accordingly, the need for electronic products shows an increase in this pandemic condition. When students want to buy electronic products, i.e., tablets, laptops etc., they are faced with many different possible choices that vary in quality, features, and price. Multi-criteria decision-making methods are very usable tools for choosing the best possible alternative among many others in such situations. Therefore, in this work, two well-known method is taken into consideration so that students can choose the best possible electronic product to use them in online classes.
Covid-19 salgını sürecinde ilköğretimden üniversitelere kadar neredeyse tüm dersler online eğitime dönüştürülmektedir. Dolayısıyla, bu salgın koşullarında elektronik ürünlere olan ihtiyaç artış göstermektedir. Öğrenciler elektronik ürünler, yani tabletler, dizüstü bilgisayarlar vb. satın almak istediklerinde kalite, özellik ve fiyat bakımından farklılık gösteren birçok farklı olası seçenekle karşı karşıya kalmaktadır. Çok kriterli karar verme yöntemleri, bu gibi durumlarda birçok alternatif arasından mümkün olan en iyi alternatifi seçmek için çok faydalı araçlardır. Bu nedenle, bu çalışmada, öğrencilerin çevrimiçi derslerde kullanmak üzere mümkün olan en iyi elektronik ürünü seçebilmeleri için iyi bilinen iki ÇKKV yöntemi ele alınmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 IOCENS’21 Konferansı Ek Sayısı |