Modern pazarlamanın tanımında ürün ve
hizmet benzer olarak ifade edilse de hizmetler özellik olarak ürünlerden büyük
farklılıklar gösterir. Günümüz rekabet piyasalarında ise bu farklılıklar daha
net ortaya çıkmaktadır. Hizmetlerin kendilerine has özellikleri onların
pazarlanmasını da farklılaştırmaktadır. Özellikle kalite, güven ve tatmin gibi
kavramlar daha önemli hale gelmektedir. Bu çalışmanın amacı hizmet kalitesinin
müşteri güveni ve müşteri tatmini üzerindeki; müşteri güveni ve müşteri
tatmininin sadakat üzerindeki ve sadakatin kulaktan kulağa pazarlama üzerindeki
etkilerini belirlemektir. Çalışma kapsamında Gümüşhane ilinde faaliyet gösteren
kargo şirketleri incelenmiş ve 460 müşteriye anket uygulanmıştır. Ölçeklerin
geçerlilik ve güvenilirlik analizleri Cronbach Alpha ve Faktör Analizi ile test
edilmiştir. Araştırma hipotezleri ise Yapısal Eşitlik Modeli ile test edilmiş
ve hizmet kalitesinin müşteri güveni ve müşteri tatmini üzerinde; tatmin ve
güvenin sadakat üzerinde ve sadakatin de kulaktan kulağa pazarlama üzerinde
anlamlı ve olumlu bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
Hizmet kalitesi Güven Müşteri tatmini Müşteri sadakati Kulaktan kulağa pazarlama
Although
products and services are expressed as similar in the definition of modern
marketing, services vary from products as feature. These differences emerge
more clearly in today's competitive market. Inherent characteristics of
services also differentiate marketing of them. Especially concepts such
as quality, trust and satisfaction have become more important. The purpose of this study is to examine
the effects of service quality on customer trust and customer satisfaction;
customer trust and customer satisfaction on loyalty and loyalty on word of mouth. In the concept of the study cargo
companies operating in Gümüşhane are examined and questionnaire applied to 460
customer of this cargo companies. Validity and Reliability of scales are tested
by Cronbach’s Alpha and Factor Analysis. Then hypothesis are tested by
Structural Equation Modelling. As a result, it is found that service quality
has positive effect on satisfaction and trust; satisfaction and trust have
positive effect on loyalty and loyalty affect word of mouth positively.
Service quality Trust Customer satisfaction Customer loyalty Word-of-mouth
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 12 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.