Bu araştırmanın amacı, 2004 ile 2009 yılları arasında; Sağlık Bakanlığı 184 SABİM hattına yapılan hasta
şikâyetlerinin karşılaştırmalı analizinin yapılması ve şikâyet nedenlerinin tespit edilmesidir. Araştırmada nitel
analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda; SABİM hattına yapılan 2004-2009 yılları arasındaki toplam 36640
şikâyet incelenerek sonuçlara ulaşılmıştır. Şikâyet başvuruları yıllara göre incelendiğinde, en fazla şikâyet
%29,5’ (10229) ile 2009 yılında, en az şikâyet %8 (2777) ile 2007 yılında yapıldığı görülmektedir. Yılın ayları
açısından; %10,3 ile en fazla şikâyet Kasım ayında; en az şikâyet ise % 6,5 ile Şubat ayında yapılmıştır. Günler
açısından, en çok ayın 5. günü (%3,7) ve en az ayın 31. Günü (%2,1) şikâyetler yapılmıştır. Şikâyetlerin %43,5’i
hatalı uygulama, %16,7’si ihbar (özellikle sigara ile ilgili ihbar), %10,2’si kötü muamele, %5,4’ü mesai
saatlerine uymama, %4,8’i uygunsuz koşullarda gıda üretim ve satışı, %2,7’si görevi ihmal, konularını
içermektedir. Sonuç olarak, vatandaşların SABİM hattını yoğun bir şekilde kullandıkları görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.