Araştırma,
ebelik öğrencilerinin meslek ile ilgili görüşlerini ve mezuniyet sonrası
çalışmak istedikleri konum ve kurumları değerlendirmek amacı ile yapılmıştır.
Kesitsel
tipteki araştırmanın evrenini Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık
Yüksekokulu Ebelik Bölümü’nde 2013-2014 eğitim-öğretim güz yarıyılında öğrenim
görmekte olan birinci ve dördüncü sınıf 229 öğrenci oluşturmuştur. Örnek
seçimine gidilmemiş, gönüllü öğrenciler araştırmaya dahil edilmiştir.
Araştırmaya katılım oranı % 73’dür
(n:167).
Öğrencilerin
%45’i birinci, %55’i dördüncü sınıfta okumakta olup, %59’unun annesi, %43’ünün
babası ilkokul mezunudur. Katılımcıların %54’nün üniversite giriş sınavı tercih
sıralamasının ilk beşinde ebelik olduğu, %51’inin iş bulma kolaylığı nedeni ile
bölümü tercih ettiği ve %81’inin
mesleklerini sevdikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin %89’u
ebelik mesleğinin toplumsal statüsünü orta ve kötü olarak tanımlamıştır.
Araştırma grubunun %49’unun kadın doğum ve çocuk hastalıkları hastanesinde,
%28’inin aile sağlığı merkezinde ebe olarak, %14’ünün ise üniversitede
akademisyen olarak çalışmak istedikleri saptanmıştır. Araştırma grubunun %84’ü
hafta içi gündüz, %11’i nöbet usulü, %98’i ilçe veya şehirde, %2’si köyde
çalışmak istemektedir.
Öğrencilerin
yarısı bölümlerini isteyerek ve iş bulma kolaylığı nedeni ile seçmişlerdir.
Katılımcıların yarısı ikinci basamak,
dörtte biri birinci basamak, yaklaşık olarak onda biri ise üniversitede
akademisyen olarak çalışmak istemektedir. Öğrencilerin çoğunluğunun mesleğin
statüsü ile ilgili kaygıları vardır. Ebelik
bölümü öğrencileri hakkında daha kapsamlı bilgi sağlayacak profil çalışmalarına
gereksinim vardır. Meslek adaylarının mesleğe karşı tutumlarını ve mesleğin
toplumsal statüsünü etkileyen faktörleri çözümleyecek çalışmalar yapılmalıdır.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 |