Bu çalışma, kültürlerarası farklılıkları
yönetmede kullanılan stratejilerden biri olan kültürel zeka kavramını tanıtmak
ve hemşire adaylarının kültürel zeka seviyelerini değerlendirmek amacı ile
yapıldı.
Tanımlayıcı
tipte yapılan araştırma Şubat-Mart 2017 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Araştırmanın
evrenini, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü
öğrencileri (n=350) ve çalışma anketini doldurmayı kabul eden
öğrenciler (n=274) ile çalışma yürütüldü. Veriler, çalışmacılar tarafından
oluşturulan sosyo-demografik özellikler ve kültürel zeka sorularının bulunduğu
anket formu aracılığı ile toplandı. Verilerin
analizi SPSS 23.0 paket programında önemlilik seviyesi p<0.05 dikkate
alınarak yapıldı. Verilerin değerlendirilmesinde sayı-yüzdelik dağılımı ile
t-testi kullanıldı.
Araştırmaya katılan hemşire adaylarının %67,5’i kadın, %50,7’si
15-20, %49,3 ise 21-30 yaş arasında, %78,5’i çekirdek ailede yaşayan, %97,1’i
bekar, %22,6’sı Güneydoğu Anadolu ve %21,5’i Karadeniz Bölgesinde yaşadığını
bildirmiştir. Çalışmada sosyo-demografik özellikler ve kültürel zeka soruları
karşılaştırıldığında, cinsiyet açısından p=0.009 (p<0.05) olup aradaki fark
istatistiksel olarak anlamlı ve erkeklerin kültürel zekalarının daha yüksek
olduğu görülmüştür.
Bu
sonuçlar açısından bakıldığında, hemşire adaylarına eğitim-öğretim dönemlerinde
kültürlerarası farklılıkları yönetmede kullanılan stratejilerinden biri olan
kültürel zekâ kavramını tanıtmak amacı ile dersler açılabilir. Bu tarz
çalışmalar daha büyük evrenlerle tekrarlanabilir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |