Bu çalışma bir üniversitesinin hemşirelik bölümü öğrencilerinin
yaratıcı düşünme becerilerini belirmek için yapılmıştır. Yaratıcılık gerçekte olmayan bir şeyi yaratmak değil var
olan şeyi ortaya çıkarmaktır. Sorun çözmenin sadece insan zekasıile ilgili
olmadığı yaratıcı zekayla da ilgili olduğu belirtilmektedir. Hemşirelik bir
sorun çözme becerisidir. Hemşirelik süreci ise hemşirenin problem çözme ve
yaratıcı düşünme becerilerini birleştirip etkili bir çözüm bulma yöntemidir. Bu
sebeple hemşirelik eğitim müfredatında ezbere dayalı bir sistem değil de
öğrencilerin yaratıcılık, sorun çözme becerilerini geliştirici bir sistem
kullanılmalıdır.Tanımlayıcı tipte yapılan araştırma Nisan-Mayıs 2017 tarihleri
arasında gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık
Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri (n=400) oluşturdu.Araştırmaya
katılan öğrencilerin %67.1’i kadın ve %59.2’si 21-24 yaş grubunda,%60’da gelir
gidere eşit ve en sıklıkla %24.3’karadeniz,%20.4’ü Akdeniz,%18.4’ü Akdeniz
bölgesinde yaşadığını belirtmiştir. Ayrıca, bireysel yenilikçiliğin 5
kategorisi açısından ölçek sonuçları ele alındığında, çalışmamızda 46 puan altı
alan 158 öğrencinin %62.4 oranıyla
beşinci kategoride (gelenekçiler) yer aldığı belirlenmiştir.Bireysel
yenilikçilik ölçeği soruları değerlendirildiğinde, öğrencilerin sorulara
verdikleri cevaplarda çoğunlukla kararsız kaldıkları görülmüştür. Çalışmamızda
öğrencilerin bireysel yenilikçilik düzeyleri incelendiğinde öğrencilerin
yenilikçilik düzeyinin düşük olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar açısından
bakıldığında hemşirelik müfredatında öğrencilerin problem çözme becerilerini
artırıcı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirici konulara yer verilmesi
gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |