Araştırma, hemşirelerin intörnlük
uygulaması ve intörn hemşireler ile ilgili görüş ve katkılarını belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipteki
çalışma, 1-30 Haziran 2017 tarihleri arasında, Sağlık Araştırma ve Uygulama
Merkezi’nde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini öğrencilerin intörnlük
uygulamasını yaptıkları kliniklerde görev yapan 378 hemşire oluşturmuş;
örneklem seçimi için herhangi bir yöntem uygulanmamış, araştırmaya katılmayı
kabul eden 296 hemşire ile çalışma tamamlanmıştır. Araştırmada demografik tanıtım formu, soru formu kullanılmıştır.
Hemşirelerin büyük bir çoğunluğu intörn
öğrencilerin güvenlerinin (%91.2), mesleğe uyumlarının (%87.8), iletişim
becerilerinin (%91.9), motivasyonlarının (%84.5), sorumluluk duygularının (%89.9),
ekip çalışmasına uyumlarının (%89.9), mesleki bilgi ve becerilerinin (%91.9),
klinik uygulamalarla ilgili cesaretlerinin (%90.5), kurum kültürlerinin (%80.4),
performanslarının (%91.2), liderlik özelliklerinin (%75.7) ve mesleki
gelişimlerinin (%93.9) arttığını belirtmişlerdir. Hemşirelerin çoğunluğu
intörnlük uygulamasının bakım kalitelerini (%70.3), iş doyumlarını (%53.4),
iletişim becerilerini (%51.4), mesleki
sorumluluklarını arttırdığını (%60.8), iş stresi (%58.8) ve yükünü (%60.1) azalttığını bildirmişlerdir. Hemşirelerin
çoğunluğu 14 haftalık intörnlük süresinin daha uzun olması, intörnlük
sistemi,amaçları ve intörnleri değerlendirmeye yönelik uygulama öncesi
hemşirelere eğitim verilmesi, intörnlük sisteminin belli bir maddi karşılığının
olması ve 14 hafta boyunca 4 gün olan gece nöbetlerinin sayısının artması
gerektiğini belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |