İlk giriş cümlesinde konunun amacı hakkında bilgi Giriş: Ergenlik, fiziksel, cinsel ve psikososyal gelişimin temellerinin atıldığı ve bu dönemde riskli cinsel davranışların arttığı, insan gelişiminin benzersiz bir aşamasıdır. Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde riskli cinsel davranışları belirlemek ve üniversite öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri ile cinsel sağlık davranışları arasındaki ilişkileri belirlemektir.
Gereç ve yöntem: Araştırmaya toplam 825 öğrenci katılmıştır. Veri toplamak için anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi için tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ve bağımsız örneklerde Kruskall-Wallis testi. Kendall's Tau-C korelasyon katsayısı kullanıldı.
Bulgular: Katılımcıların %56.3'ü ilk cinsel deneyimini 18 yaşının altında yaşamıştır. Katılımcıların %67'sinin cinsel partneri yoktur ve %70.8'i bir yıldan az süredir cinsel olarak aktiftir. Katılımcıların %67'si kontrasepsiyon kullanmamış ve en çok (%73.5) geri çekme yöntemi kullanılmıştır. %86,6'sı cinsel sağlık eğitimi almamıştır. Baba eğitimi ile ilk cinsel ilişki yaşı arasında zayıf anlamlı bir ilişki varken, anne eğitim düzeyi ile ilk cinsel ilişki yaşı arasında anlamlı olmayan ve anne-baba denetimini etkileyebilecek bir faktör olan riskli cinsel sağlık davranışları ve ilk cinsel ilişki yaşı arasında zayıf bir ilişki vardır. . Sonuç: Üniversite öğrencileri arasında evlilik öncesi cinsel ilişki yaygın olmakla birlikte oranlar literatürle uyumludur. Üniversite öğrencileri arasında riskli cinsel sağlık davranışları görülmektedir. Öğrencilerin kontrasepsiyon bilgisi eksiktir ve cinsel sağlık konusunda herhangi bir eğitim almamışlardır.
Cinsel Sağlık Üniversite öğrencileri Sosyodemografik özellikler
yok
Introduction: Adolescence is a unique stage of human development in which the foundations of physical, sexual, and psychosocial development are laid and risky sexual behaviours increase in this period. Aim: The aim is to determine risky sexual behaviours in university students and defining the relationships between sociodemographic characteristics and sexual health behaviours of university students.
Materials and methods: A total of 825 students participated in the research. A questionnaire consisting of open and closed-ended questions was used.to collecting data. For evaluating the data, descriptive statistical methods, and Kruskall-Wallis test in independent samples. and Kendall’s Tau-C correlation coefficient was used.
Results: 56.3% of the participants had their first sexual experience under the age of 18. 67% of the participants do not have a sexual partner and 70.8% have been sexually active for less than a year. 67% of the participants did not use contraception and the withdrawal method was used the most (73.5%) of the contraception. %86.6 of them did not take any sexual health education. There is a weak significant correlation between paternal education and age at first sexual intercourse and non-significant weak correlation between maternal education level and age first sexual intercourse, and risky sexual health behaviours and age at first sexual intercourse. Conclusion: Although premarital sexual intercourse is common among university students, the rates are consistent with the literature. Among university students, there are risky sexual health behaviours. The students lack contraception knowledge and have not received any training on sexual health.
Sexual Health University students Sociodemographic characteristics
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 2 |