Bu çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin iletişim becerileri ve teknoloji kullanım alışkanlık düzeylerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 395 öğrenci (261 erkek, 134 kadın) oluşturmaktadır. Veriler Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerileri Ölçeği ve Teknoloji Kullanım Alışkanlığı Ölçeği kullanılarak toplanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05’tir ve verilerin normal dağılım göstermediği tespit edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiklerden, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman korelasyon testlerinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin iletişim beceri ve teknoloji kullanım alışkanlık düzeyleri ölçek ortalama puanlarının üzerindedir. Cinsiyet değişkeni açısından İletişim İlkeleri ve Temel Beceriler ve Etkili Dinleme ve Sözel Olmayan İletişim alt boyutları ile İletişim Becerileri Ölçeği toplam puanında kadınların lehine etki düzeyi küçük anlamlı bir farklılık olduğu (p<0,05), iletişim ölçeğinin diğer alt boyutlarında ve Teknoloji Kullanım Alışkanlığı ölçeği puanlarında ise anlamlı bir farklılık olmadığı (p>0,05) tespit edilmiştir. Lisans bölümü ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından iletişim becerileri ve teknoloji kullanım alışkanlık düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). İletişim Becerileri Ölçeği ile alt boyutları arasında ve Teknoloji Kullanım Alışkanlığı Ölçeği ile alt boyutları arasında pozitif yönde bir ilişki tespit edilmiştir (p<0,05). Spor bilimleri fakültesi erkek öğrencilerinin iletişim becerileri kadın öğrencilere göre düşük olduğundan bu becerilerini geliştirmeye yönelik eğitimlere katılmaları teşvik edilmelidir. İletişim becerisine veya teknoloji kullanımına yönelik planlamalarda öğrencilerin lisans bölümü veya sınıf düzeyi değişkenlerini dikkate almaya ihtiyaç olmadığı söylenebilir.
The aim of this study was to examine the communication skills and technology usage habit levels of the students at the faculty of sports sciences. The sample of the study consists of 395 students (261 males, 134 females) studying at Sakarya University of Applied Sciences, Faculty of Sports Sciences. The Personal Information Form, Communication Skills Scale, and Technology Usage Habit Scale were used to collect data. Statistical significance level was p<0.05 and it was determined that the data did not show normal distribution. Descriptive statistics, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis and Spearman correlation tests were used to evaluate the data. The communication skills and technology usage habit levels of the sports science faculty students are above the scale average score. In terms of gender variable, there was a small significant difference in favor of women in the Communication Principles and Basic Skills and Effective Listening and Non-Verbal Communication sub-dimensions and the Communication Skills Scale total score (p<0.05), in other sub-dimensions of the communication scale and in the Technology Usage Habit scale scores. It was determined that there was no significant difference (p>0.05). There was no significant difference in Communication Skills and Technology Usage Habit levels in terms of undergraduate department and grade level variables (p>0.05). A positive correlation was found between the Communication Skills Scale and its sub-dimensions, and between the Technology Usage Habits Scale and its sub-dimensions (p<0.05). Since the communication skills of male students of faculty of sports sciences are lower than female students, they should be encouraged to attend trainings to improve these skills. It can be said that there is no need to consider the variables of undergraduate department or grade level of students in planning for communication skills or use of technology.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 3 |