Çalışmanın amacı intörnlük stajının hemşirelik dördüncü sınıf öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırma, ön test ve son test kullanılarak yapılan tek gruplu yarı deneysel tasarımda bir çalışmadır. Çalışmanın verileri 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde hemşirelik bölümünde intörnlük stajına çıkan 90 öğrenci ile, Tanıtıcı Bilgi Formu ve Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada tüm intörnlük alanlarında Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği ön test–son test puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Ayrıca cinsiyet, aile tutumu, empati eğitimi alma ve duygusal zeka hakkında bilgi seviyesi bakımından tüm gruplarda ön test–son test açısından anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Bununla birlikte erkeklerde kadınlara göre ve not ortalaması 3’ün üstünde olanlarda 2-2,49 arasında olanlara göre son testte anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0,05). Ancak akademik ortalaması 2’nin altında olan, ailesiyle yaşayan, parçalanmış bir aileye sahip olan ve rastlantı veya diğer sebeplerle hemşireliği seçen gruplarda ön test–son test açısından anlamlı farklılık saptanmamıştır (p>0,05). Hemşirelik öğrencilerinde online olarak gerçekleştirilen intörnlük stajının öğrencilerin duygusal zeka düzeylerini arttırdığı saptanmıştır.
yok
yok
Çalışmaya katılan tüm öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
The aim of the study is to determine the effect of internship on the emotional intelligence levels of the fourth year nursing students. The study is a single group semi-experimental study using pre-test and post-test. The study was carried out with 90 senior students who went on internship in the Department of Nursing in the spring semester of the 2019-2020 academic year. Data were collected with the Introductory Information Form and the Emotional Intelligence Rating Scale. In the study, a statistically significant difference was found in terms of Emotional Intelligence Evaluation Scale pretest-posttest scores in all internship areas(p<0,05). In addition, there was a significant difference between pretest and posttest in all groups in terms of gender, family attitude, receiving empathy training and level of knowledge about emotional intelligence (p<0,05). At the same time, a significant difference was found in the post-test in men compared to women, and in those with a mean above 3 compared to those with a mean between 2 and 2,49 (p<0,05). However, there was no significant difference in terms of pre-test and post-test in groups with an academic average of less than 2, living with their family, having a broken family, and choosing nursing because of coincidence or other reasons (p>0,05). It was determined that the online internship in nursing students increased the emotional intelligence levels of the students.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 4 |