ÖZ
Bu çalışmamızda, covid-19 pandemi döneminde 01.03.2020–01.07.2020 tarihleri arasında İstanbul Beykoz Devlet Hastanesi erişkin acil servisine müracaat eden hastalar bir önceki yıl aynı dönem ile karşılaştırılarak pandemi öncesi ile sonrası acil servislere müracaat eden hastaların sayı ve profilindeki değişimler ve sebeplerini irdelemek amaçlanmıştır. Çalışmamızda retrospektif tanımlayıcı yöntem kullanılmıştır. Nitel verilere içerik analizi yapılmıştır. Covid-19 koronavirüs hastalığı, ilk kez 2019 aralık ayında Çin’in Wuhan şehrinde görüldü, bu durum 11 Mart’ta küresel bir pandemiye dönüştü. Türkiye’de ilk Covid-19 vakası 11 Mart 2020’de saptandı. Bu durum bir kez daha gerek pandemi süreçlerinde gerekse diğer zamanlarda acil servis hizmetlerinin ileriye dönük planlanması, organize edilmesi, karar vericilere bilgi sağlanması ve daha verimli acil sağlık hizmetlerinin sunulmasının ne kadar önemli olduğunu göstermiştir. Çalışmamızda İstanbul Beykoz Devlet Hastanesi’nde pandemi döneminde acil servislere müracaat eden hasta sayısında pandemi öncesi döneme göre %47,2’lik düşüş gerçekleşmiştir. En çok düşüş yeşil kodlu hastaların sayısında olup, pandemi öncesinde 53013’den pandemi döneminde 12635’e düşmüş, bir önceki döneme göre %76,2 oranında, sayı olarak da 40378 hasta azalmıştır. Hastalara en sık konulan 44 adet tanıda pandemi öncesi döneme kıyasla istatistiksel anlamda önemli bir farklılık bulunamamıştır. Yapılan hasta görüşmelerinde acil servisine gelme sıklığındaki düşüş nedenleri hasta olmama, farklı bir hastaneyi tercih etme, il dışında olma, kanser hastası olma, enfeksiyon kapma riski, hastaneye gitme konusunda endişe duyma olarak ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: Acil servis, covid-19, hasta profili, pandemi
Kıymetli hocam Prof.Dr. Yeter Uslu'ya teşekkür ederim.
ABSTRACT
In this study, patients who applied to the adult emergency service of Istanbul Beykoz State Hospital between 01.03.2020 and 01.07.2020 during the COVID-19 pandemic period were compared with the patients who applied in the same period the previous year. The research is aimed to observe changes in the number of patients, profile of patients and its reasons of change. Also, a retrospective descriptive method is used. Content analysis was applied to qualitative data. The Covid-19 coronavirus disease, was first seen in Wuhan, China in December 2019, this situation turned into a global pandemic on March 11. The first Covid-19 case in Türkiye was detected on March 11, 2020. This once again showed us how important it is to plan forward, organize emergency services, provide information to decision makers and provide more efficient emergency health services, both during pandemic processes and other troubled times. In this study, the number of patients who applied to the emergency services of the Istanbul Beykoz State Hospital during the pandemic period decreased by 47.2% compared to the pre-pandemic period. The most difference has been made in the number of patients with green code, which was 53012 before the pandemic, decreased to 12635 after the pandemic. There is a total decrease of 40378 (%76,2). No significant difference was found in the most common 44 diagnoses compared to the pre-pandemic period. The reasons for the decrease in the frequency of admission to the emergency department were found as not to be sick, choosing a different hospital, being out of town, being a cancer patient, risk of infection, anxiety about going to the hospital.
Keywords: Covid-19, emergency department, pandemic, patient profile
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2 |