Günümüzde
turistler için yiyecek ve içecek hizmeti sunan işletmelerde hizmet kalitesini
yükseltmeye yönelik çabalar, rakiplere üstünlük sağlama adına hız kazanmıştır.
Bu süreçte hizmet sunumunda profesyonellik kapsamında müşteri ihtiyaçlarını
daha iyi anlamak için çalışanların davranışlarının izlenmesi ve düzeltici
önlemlerin alınması önemli bir hale gelmiştir. Özellikle bu düzeltici önlemler,
gıda güvenliği için kaçınılmaz bir gerekliliktir. Bu araştırmada turizm amaçlı
gıda hizmeti sunmakta olan işgörenlerin hijyen davranışlarının belirlenmesi ve
demografik/diğer özellikleri ile hijyen davranışları arasında anlamlı bir
farklılığın bulunup bulunmadığı test edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada elde
edilen sonuçlara göre işgörenlerin hijyen davranışları; hijyen bilgisi, hijyen
düşüncesi, zorunlu hijyen davranışı ve gönüllü hijyen davranışı olarak ortaya
çıkmıştır. İşgörenlerin cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir durumu, çalışılan
işletme türü ve hijyen eğitim durumu değişkenleri ile hijyen davranışı
boyutları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiş ve öneriler sunulmuştur.
Konular | Turizm (Diğer) |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.