Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Ek Sayı 1, 504 - 518, 27.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Acun, İ., Yücel, C., Balbağ, N. L., İri, S. & Belenkuyu, C. (2017). Sosyal Sermaye ve Sosyal Medya: Demokrasi ve Vatandaşlık Hakkında Bir Araştırma, Sakarya University Journal of Education, 7(3):564-583.
  • Akçadağ, T. (2014). Okul Yöneticilerinin Bakış Açılarıyla Yöneticilerin Yetiştirilme, Atama ve Yer Değiştirmeleri; Sorunlar ve Çözümler, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 135-150.
  • Aktaş, A., & Özdemir, B. (2005). Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi. Ankara:Detay Yayıncılık.
  • Aktaş A., Atılgan E., Tarcan E., & Özdemir B. (2001). Türkiye Genelinde Her Şey Dahil Uygulamasının Turistler, İşletme Yöneticileri ve Yöre Esnafı Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, I. Akdeniz Ülkeleri Turizm Kongresi, Antalya.
  • Akoğlu, A., Cansızoğlu, S., Orhan, N., & Özdemir, Z. (2017). Gastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitimi Alan Öğrencilerin Sektörde Çalışmaya Yönelik Bakış Açıları, Journal of Gastronomy Studies, 5(2):146-154.
  • Albayrak, A. (2013). Restoran İşletmelerinde Müşteri Şikayetleri ve Şikayete İlişkin Davranışlar, Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 9 (2):24-51
  • Arlı, D., Ölmez Ceylan, Ö. & Akduman Yetim, S. (2012). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Örgütsel Atalete İlişkin Görüşleri, Ege Eğitim Dergisi, 13(1):73-91.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3):1293-1322.
  • Aymankuy, Y., & Aymankuy, Ş. (2013). Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm Sektöründeki İstihdamla İlgili Görüşleri Ve Sektördeki Kariyer Beklentileri. Balıkesir Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Akademik Bakış Dergisi, 35, 1-21.
  • Balbağ, N.L., Gürdoğan Bayır, Ö. & Ersoy, A.F. (2017). İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersini Öğretmenler ve Öğrenciler Nasıl Algılıyor?, Sakarya University Journal of Education, 7(1):223-241.
  • Bayram, M., Bayram, Ü. & Görkem, O. (2017). Başarılı Restoranların Müşterilerini Memnun Etme Yolları. İçinde: D. Bozok, C. Avcıkurt, M. Doğdubay, M. Sarıoğlan ve G.K. Girgin (Ed.) Gastronomi Üzerine Araştırmalar (328-341). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bekar, A., & Belpınar, A. (2015). Gastronomi Turizmine İlişkin Turist Görüşlerinin Kültürler Arası Karşılaştırılması, Journal of Yaşar University, 10(38):6478-6554.
  • Birdir, K., & Kılıçhan, R. (2013). Mutfak Şeflerinin Mesleki Eğitim Düzeyleri Ve Yaşadıkları Eğitim Problemlerinin Tespitine Yönelik Bir Çalışma. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 615-635.
  • Bülbül, T. (2012). Yükseköğretimde Okul Terki: Nedenler ve Çözümler, Eğitim ve Bilim, 37(166):219-235.
  • Cömert, M. (2014). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Sektörde Çalışmak İstedikleri Alanlar Ve Sektördeki İstihdamda Cinsiyet Ayrımcılığıyla İlgili Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 50-62.
  • Duman, T., Tepeci, M., & Unur, K. (2006). Mersin’de Yükseköğretim Ve Orta Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları Ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Analizi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1):51-69.
  • Giritoğlu, İ. (2010). Otel Mutfaklarında Çalışan Personelin Sektörde Kariyer Düşüncelerinin Ortaya Konulmasına Yönelik Bir Araştırma, Sosyal Gelişim Dergisi, 1(1):111-124.
  • Giritlioğlu İ. (2012). Yiyecek İçecek Bölümlerinde İşgörenlerin ve Müşterilerin Hizmet Kalitesi Beklenti ve Algıları: Termal Otellerde Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Giritlioğlu, İ., & Olcay, A. (2014). Önlisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Otel Yiyecek İçecek Bölümüne Yönelik Tutumları. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31):95-119.
  • Görkem, O., & Öztürk, Y. (2011). Otel Mutfaklarında Stajyer İstihdamı ve Beceri Eğitimi Yeterliğine Yönelik Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3/4, 18-33.
  • Hayta, B. A. (2007). Çalışma Ortamı Koşullarının İşletme Verimliliği Üzerine Etkisi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 21-41.
  • İstanbullu Dinçer, F., Akova, O., & Kaya, F. (2013). Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Kariyer Planlaması Üzerine Bir Araştırma: İstanbul Üniversitesi ve Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 1(2):42-56.
  • Johnson, C., Surlemont, B., Nicod, P. & Revaz, F. (2005). Behind the Stars A Concise Typology of Michelin Restaurants in Europe, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 46 (2):170-187.
  • Karademir, E., Sarıkahya, E. & Altunsoy, K. (2017). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Beceri Kavramına Yönelik Algıları: Bir Olgubilim Çalışması, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1):53-71.
  • Karakuş, U. (2013). Depremi Yaşamış ve Yaşamamış Öğrencilerin Deprem Algılarının, Metafor Analizi ile İncelenmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 29, 97-116.
  • Keleş, Y. (2017). Neden Turizm Eğitimi? Lisans Düzeyinde Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, 18. Ulusal Turizm Kongresi, 143-150.
  • Kivela, J.J. (1997), Restaurant Marketing: Selection and Segmentation in Hong Kong, International Journal of Contemporary Hospitally Management, 9(3):116-123.
  • Koç Başaran, Y. (2017). Sosyal Bilimlerde Örnekleme Kuramı, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47):480-495.
  • Koçak, D., Doğan Gül, Ç., Gül, E. & Çokluk Bökeoğlu, Ö. (2017). Öğrencilerin Sınav Kavramına Yönelik Metaforlar, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3):415-434.
  • Mathisen, G., E., Einarsen, S. & Mykletun, R. (2008). The Occurrences and Correlates of Bullying and Harassment in the Restaurant Sector, Scandinavian Journal of Psychology, 49(1):59-68.
  • Medlik, S. (1997). Otel İşletmeciliği (Çev. Önder MET) Bursa: Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayınları. MYK. (2013). Aşçı Seviye 4. Mesleki Yeterlilik Kurumu.
  • Mutlu, M. & Tokcan, H. (2012). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Toprak Kirliliği Hakkındaki Düşünceleri, Uluslararası Alan Araştırmaları Dergisi, 1(1):65-75.
  • Namkung, Y. & Jang, S. (2007). Does Food Quality Really Matter in Restaurants? Its Impact On Customer Satisfaction and Behavioral Intentions, Journal of Hospitality & Tourism Research 31(3)387-409.
  • Özdemir, B., Aktaş, A., & Altıntaş, V. (2005). Turizm Ve Otelcilik Eğitimi Görmekte Olan Lisans Düzeyindeki Öğrencilerin Otel İşletmelerinin Yiyecek-İçecek Bölümüne Yönelik Tutumları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1):46-58.
  • Özenç, M. & Özenç, E.G. (2013). Türkiye’de Üstün Yetenekli Öğrencilerle İlgili Yapılan Lisansüstü Eğitim Tezlerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171, 13-28.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğrenci Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Zihinsel İmgeler, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2):281-329.
  • Sarıışık, M. (2007). Turizm Sektöründe Meslek Sahibi Olmaya Yönelten Etkenler: Meslek Yüksekokulu Öğrencilerine Yönelik Bir Çalışma. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(2):143-160.
  • Sarıışık, M. (2008). Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri. İçinde: Okumuş, F. ve Avcı, U. (Ed.) Turizm İşletmelerinde Stres Yönetimi (149-174). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Sevim, O. & İşcan, A. (2012). Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere Dönük Bir İçerik Analizi, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(1):1863-1873.
  • Sezer, G., ve Dönmez, B. (2016). Kadın Aşçıların Üzerine Sinen Patriyarka Kokusu, 17. Ulusal Turizm Kongresi, 678- 688. Sözer, M.A. & Özkan, R. (2014). Öğretmen Adaylarının Kadın Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1):264-278.
  • Taşkın, E. (1997). Otel İşletmelerinde Yiyecek Maliyetlerinin Kontrolü ve Azaltılması (Bir Anket Uygulaması), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Tekin, A.Ö, & Çidem, G. (2017). Önlisans Turizm Öğrencilerinin Mutfak Departmanında Kariyere Yönelik Tutumları: Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 52, 33-51.
  • Tekin, A. Ö., & Deniz, İ. (2015). Turizm Öğrencilerinin Yiyecek Ve İçecek Departmanına Yönelik Tutumları: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55):178-197.
  • Tombs, A., & Mccoll-Kennedy, J. R. (2003). Social-Servicescape Conceptual Model, Marketing Theory, 3(4):447–475.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2010). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S. (2017). Sosyal Bilimlerde Örnekleme Sorunu: Nicel ve Nitel Paradigmalardan Örnekleme Kuramına Bütüncül Bir Bakış, Kesit Akademi Dergisi, 3(11):421-442.
  • Yıldız, B. S. (2013). Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Sektörde Çalışmaya Yönelik Bakış Açıları. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 595-614.
  • Yılmaz, A. (2016). Algılanan Örgütsel Destek Ortamında İş Stresi ve İş Yaşam Kalitesinin İş Performansı Üzerine Etkisinin Araştırılması: İstanbul’da Bulunan Beş Yıldızlı Otellerde Çalışan Aşçılar Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, İstanbul.

Turizm İşletmeciliği Öğrencilerinin Mutfak Departmanına Yönelik Algıları: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Ek Sayı 1, 504 - 518, 27.07.2018

Öz

Turizm
eğitimi almış bireylerin mutfak departmanlarında istihdam edilmesi hizmet ve
ürün kalitesini doğrudan etkileyeceği gibi müşteri memnuniyetini sağlamada
önemli bir etkendir. Ancak yapılan araştırmalarda mutfak departmanında çalışan
işgörenlerin turizm eğitimi almadıkları ve eğitimli işgörenlerin ise uzun
vadede mutfak departmanında çalışmak istemedikleri görülmektedir. Araştırmada
Turizm İşletmeciliği Bölümü’nde lisans eğitimi alan öğrencilerin mezun olduktan
sonra mutfak departmanında çalışmak istememelerinin nedenleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü’nde
öğrenim gören 117 öğrenciden elde edilen verilere yapılan içerik analizi
sonucunda departmana yönelik ilginin ve yeteneğin olmaması, departman hakkında
yeterli bilgiye sahip olunmamasına bağlı önyargılar, departmanın çalışma
koşullarının zorluğu gibi nedenler tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Acun, İ., Yücel, C., Balbağ, N. L., İri, S. & Belenkuyu, C. (2017). Sosyal Sermaye ve Sosyal Medya: Demokrasi ve Vatandaşlık Hakkında Bir Araştırma, Sakarya University Journal of Education, 7(3):564-583.
  • Akçadağ, T. (2014). Okul Yöneticilerinin Bakış Açılarıyla Yöneticilerin Yetiştirilme, Atama ve Yer Değiştirmeleri; Sorunlar ve Çözümler, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 135-150.
  • Aktaş, A., & Özdemir, B. (2005). Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi. Ankara:Detay Yayıncılık.
  • Aktaş A., Atılgan E., Tarcan E., & Özdemir B. (2001). Türkiye Genelinde Her Şey Dahil Uygulamasının Turistler, İşletme Yöneticileri ve Yöre Esnafı Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, I. Akdeniz Ülkeleri Turizm Kongresi, Antalya.
  • Akoğlu, A., Cansızoğlu, S., Orhan, N., & Özdemir, Z. (2017). Gastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitimi Alan Öğrencilerin Sektörde Çalışmaya Yönelik Bakış Açıları, Journal of Gastronomy Studies, 5(2):146-154.
  • Albayrak, A. (2013). Restoran İşletmelerinde Müşteri Şikayetleri ve Şikayete İlişkin Davranışlar, Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 9 (2):24-51
  • Arlı, D., Ölmez Ceylan, Ö. & Akduman Yetim, S. (2012). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Örgütsel Atalete İlişkin Görüşleri, Ege Eğitim Dergisi, 13(1):73-91.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3):1293-1322.
  • Aymankuy, Y., & Aymankuy, Ş. (2013). Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm Sektöründeki İstihdamla İlgili Görüşleri Ve Sektördeki Kariyer Beklentileri. Balıkesir Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Akademik Bakış Dergisi, 35, 1-21.
  • Balbağ, N.L., Gürdoğan Bayır, Ö. & Ersoy, A.F. (2017). İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersini Öğretmenler ve Öğrenciler Nasıl Algılıyor?, Sakarya University Journal of Education, 7(1):223-241.
  • Bayram, M., Bayram, Ü. & Görkem, O. (2017). Başarılı Restoranların Müşterilerini Memnun Etme Yolları. İçinde: D. Bozok, C. Avcıkurt, M. Doğdubay, M. Sarıoğlan ve G.K. Girgin (Ed.) Gastronomi Üzerine Araştırmalar (328-341). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bekar, A., & Belpınar, A. (2015). Gastronomi Turizmine İlişkin Turist Görüşlerinin Kültürler Arası Karşılaştırılması, Journal of Yaşar University, 10(38):6478-6554.
  • Birdir, K., & Kılıçhan, R. (2013). Mutfak Şeflerinin Mesleki Eğitim Düzeyleri Ve Yaşadıkları Eğitim Problemlerinin Tespitine Yönelik Bir Çalışma. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 615-635.
  • Bülbül, T. (2012). Yükseköğretimde Okul Terki: Nedenler ve Çözümler, Eğitim ve Bilim, 37(166):219-235.
  • Cömert, M. (2014). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Sektörde Çalışmak İstedikleri Alanlar Ve Sektördeki İstihdamda Cinsiyet Ayrımcılığıyla İlgili Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 50-62.
  • Duman, T., Tepeci, M., & Unur, K. (2006). Mersin’de Yükseköğretim Ve Orta Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları Ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Analizi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1):51-69.
  • Giritoğlu, İ. (2010). Otel Mutfaklarında Çalışan Personelin Sektörde Kariyer Düşüncelerinin Ortaya Konulmasına Yönelik Bir Araştırma, Sosyal Gelişim Dergisi, 1(1):111-124.
  • Giritlioğlu İ. (2012). Yiyecek İçecek Bölümlerinde İşgörenlerin ve Müşterilerin Hizmet Kalitesi Beklenti ve Algıları: Termal Otellerde Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Giritlioğlu, İ., & Olcay, A. (2014). Önlisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Otel Yiyecek İçecek Bölümüne Yönelik Tutumları. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31):95-119.
  • Görkem, O., & Öztürk, Y. (2011). Otel Mutfaklarında Stajyer İstihdamı ve Beceri Eğitimi Yeterliğine Yönelik Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3/4, 18-33.
  • Hayta, B. A. (2007). Çalışma Ortamı Koşullarının İşletme Verimliliği Üzerine Etkisi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 21-41.
  • İstanbullu Dinçer, F., Akova, O., & Kaya, F. (2013). Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Kariyer Planlaması Üzerine Bir Araştırma: İstanbul Üniversitesi ve Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 1(2):42-56.
  • Johnson, C., Surlemont, B., Nicod, P. & Revaz, F. (2005). Behind the Stars A Concise Typology of Michelin Restaurants in Europe, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 46 (2):170-187.
  • Karademir, E., Sarıkahya, E. & Altunsoy, K. (2017). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Beceri Kavramına Yönelik Algıları: Bir Olgubilim Çalışması, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1):53-71.
  • Karakuş, U. (2013). Depremi Yaşamış ve Yaşamamış Öğrencilerin Deprem Algılarının, Metafor Analizi ile İncelenmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 29, 97-116.
  • Keleş, Y. (2017). Neden Turizm Eğitimi? Lisans Düzeyinde Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, 18. Ulusal Turizm Kongresi, 143-150.
  • Kivela, J.J. (1997), Restaurant Marketing: Selection and Segmentation in Hong Kong, International Journal of Contemporary Hospitally Management, 9(3):116-123.
  • Koç Başaran, Y. (2017). Sosyal Bilimlerde Örnekleme Kuramı, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47):480-495.
  • Koçak, D., Doğan Gül, Ç., Gül, E. & Çokluk Bökeoğlu, Ö. (2017). Öğrencilerin Sınav Kavramına Yönelik Metaforlar, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3):415-434.
  • Mathisen, G., E., Einarsen, S. & Mykletun, R. (2008). The Occurrences and Correlates of Bullying and Harassment in the Restaurant Sector, Scandinavian Journal of Psychology, 49(1):59-68.
  • Medlik, S. (1997). Otel İşletmeciliği (Çev. Önder MET) Bursa: Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayınları. MYK. (2013). Aşçı Seviye 4. Mesleki Yeterlilik Kurumu.
  • Mutlu, M. & Tokcan, H. (2012). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Toprak Kirliliği Hakkındaki Düşünceleri, Uluslararası Alan Araştırmaları Dergisi, 1(1):65-75.
  • Namkung, Y. & Jang, S. (2007). Does Food Quality Really Matter in Restaurants? Its Impact On Customer Satisfaction and Behavioral Intentions, Journal of Hospitality & Tourism Research 31(3)387-409.
  • Özdemir, B., Aktaş, A., & Altıntaş, V. (2005). Turizm Ve Otelcilik Eğitimi Görmekte Olan Lisans Düzeyindeki Öğrencilerin Otel İşletmelerinin Yiyecek-İçecek Bölümüne Yönelik Tutumları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1):46-58.
  • Özenç, M. & Özenç, E.G. (2013). Türkiye’de Üstün Yetenekli Öğrencilerle İlgili Yapılan Lisansüstü Eğitim Tezlerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171, 13-28.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğrenci Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Zihinsel İmgeler, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2):281-329.
  • Sarıışık, M. (2007). Turizm Sektöründe Meslek Sahibi Olmaya Yönelten Etkenler: Meslek Yüksekokulu Öğrencilerine Yönelik Bir Çalışma. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(2):143-160.
  • Sarıışık, M. (2008). Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri. İçinde: Okumuş, F. ve Avcı, U. (Ed.) Turizm İşletmelerinde Stres Yönetimi (149-174). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Sevim, O. & İşcan, A. (2012). Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere Dönük Bir İçerik Analizi, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(1):1863-1873.
  • Sezer, G., ve Dönmez, B. (2016). Kadın Aşçıların Üzerine Sinen Patriyarka Kokusu, 17. Ulusal Turizm Kongresi, 678- 688. Sözer, M.A. & Özkan, R. (2014). Öğretmen Adaylarının Kadın Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1):264-278.
  • Taşkın, E. (1997). Otel İşletmelerinde Yiyecek Maliyetlerinin Kontrolü ve Azaltılması (Bir Anket Uygulaması), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Tekin, A.Ö, & Çidem, G. (2017). Önlisans Turizm Öğrencilerinin Mutfak Departmanında Kariyere Yönelik Tutumları: Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 52, 33-51.
  • Tekin, A. Ö., & Deniz, İ. (2015). Turizm Öğrencilerinin Yiyecek Ve İçecek Departmanına Yönelik Tutumları: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55):178-197.
  • Tombs, A., & Mccoll-Kennedy, J. R. (2003). Social-Servicescape Conceptual Model, Marketing Theory, 3(4):447–475.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2010). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S. (2017). Sosyal Bilimlerde Örnekleme Sorunu: Nicel ve Nitel Paradigmalardan Örnekleme Kuramına Bütüncül Bir Bakış, Kesit Akademi Dergisi, 3(11):421-442.
  • Yıldız, B. S. (2013). Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Sektörde Çalışmaya Yönelik Bakış Açıları. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 595-614.
  • Yılmaz, A. (2016). Algılanan Örgütsel Destek Ortamında İş Stresi ve İş Yaşam Kalitesinin İş Performansı Üzerine Etkisinin Araştırılması: İstanbul’da Bulunan Beş Yıldızlı Otellerde Çalışan Aşçılar Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, İstanbul.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seden Doğan 0000-0001-8547-7702

Melike Çakır Keleş Bu kişi benim 0000-0001-7336-4057

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Ek Sayı 1

Kaynak Göster

APA Doğan, S., & Çakır Keleş, M. (2018). Turizm İşletmeciliği Öğrencilerinin Mutfak Departmanına Yönelik Algıları: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek1), 504-518.

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.