İnsanların sağlık bulmak ve yeme-içme
ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla tercih ettikleri yerler olarak bilinen
restoran işletmeleri günümüzde bireylerin yaşamlarındaki değişiklerle ve
ekonomik dengelerin farklılaşmasıyla beraber daha çok tercih edilmeye
başlanmıştır. Restoranlara yönelik yapılan çalışmalar incelendiğinde internetin
öneminin giderek arttığı görülmektedir. Bu durum dışarıda yemek yiyen
tüketicilerin restoran işletmelerini tercihlerine ilişkin karar verme
noktasında internetin etkin bir şekilde ve artan bir oranla kullanımlarından ve
internet odaklı bilgilerin tercih kararlarının oluşmasında önemli bir bilgi
haline gelmesinden kaynaklanmaktadır. Bu sebeple restoran işletmelerinin sosyal
medya kullanımları ve sosyal medya hesapları yönetimi önemli bir husus haline
gelmektedir. Restoran yöneticileri tarafından Instagram’da paylaşılan görseller
ve yazılı metinler incelenerek restoran işletmelerinin sosyal medya
kullanımlarının analiz edilmesi bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır.
Araştırmanın amacı doğrultusunda, belirlenen 12 restoran işletmesinden 120
fotoğrafa ve bu fotoğrafların altına yapılan yorumlar ile açıklamalara
ulaşılmış olup değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanması
için içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Söz konusu fotoğraflar ve
yorumlar NVivo nitel veri analizi programında ve alanında eğitim veren öğretim
görevlileri tarafından içeriğine uygun olarak kodlanmıştır. Güvenilirlik
testinden sonra fotoğraflar ve yorumlar ana temalara ve alt temalara göre
gruplandırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre restoran işletmelerinin
sosyal medya kullanımlarına ilişkin görsellerde yemek sunumları, tanıtım, diğer
ve doğal ürünler; yorumlarda ise işletme isimleri, diğer, bölge ve kentler ve
restoranların yer aldığı görülmektedir. Araştırmanın sonunda restoran
işletmelerinin sosyal medya kullanımına dönük öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.