Digitalization has gained its
importance in tourism sector as in many other fields and most of the tourism
businesses and services use digital channels and platforms to promote
themselves and to reach their customers. In other words, digital channels are
becoming an integral parts of tourism system. For this reason, in this
theoretical study, the concept of digitization in tourism, the role of Z
generation on this sector with the differences from previous generations were
emphasized and the examples of the digitalizing tourism sector were discussed.
The literature on the Z and the Alpha generations was reviewed in the reshaping
today’s business environment which will be at very different points in the near
future. Accordingly, the studies on the potential changes that may occur in
tourism sector in the future were examined. As conclusion, the ways of doing
business that will affect the Z and Alpha generations changing from the past to
the present was pointed out and the suggestions about the topic were developed.
It was observed that the number of studies on digitalization in the field of
tourism is somewhat limited in the literature and it is expected that this
study will be the basis for some future studies.
Digitalization in Tourism Artificial Intelligence Z Generation Alpha Generation Robot Science
Dijitalleşme her alanda olduğu gibi turizm sektöründe önemli
ölçüde yer alan bir olgudur. Günümüzde birçok turizm işletmesi dijital
kanalları ve platformları kullanarak kendilerini tanıtmakta ve müşterilere
ulaşmayı amaçlamaktadır. Başka bir ifade ile dijital ortamlar turizm sisteminin
önemli bir parçası durumuna gelmiştir. Bu nedenle, bu derleme çalışmasında
turizmde dijitalleşme kavramı üzerinde durulmuş, dijitalleşen turizm sektörüne
ve dijital platformların en önemli kullanıcısı olan Z kuşağının bu sektördeki
rolüne ve önceki kuşaklara göre farklılıklarına ilişkin örneklere yer
verilmiştir. Günümüzde yeniden şekillenmeye başlayan ve gelecekte çok farklı
noktalarda olacağı varsayılan iş dünyasında Z kuşağı ile bir sonraki nesil olan
Alfa kuşağının bu sektördeki etkisine ilişkin yayınlar ve gelecekte turizm
sektöründe teknolojinin etkisiyle oluşabilecek değişiklilere ve gelişmelere
ilişkin çalışmalar incelenmiştir. Yapılan araştırmalar sonucunda, geçmişten
günümüze değişerek Z ve Alfa kuşağını etkileyecek olan iş yapılış şekillerine
değinilmiş ve konuya ilişkin önerilere yer verilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda
turizm literatüründe dijitalleşmeye ilişkin yapılan araştırmaların sınırlı
sayıda olduğu gözlemlenmiş ve bu anlamda çalışmanın ilerde yapılacak
çalışmalara temel oluşturması amaçlanmıştır.
Z kuşağı Alfa kuşağı teknoloji yapay zekâ turizmde dijitalleşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.