Amaç: Gaziantep’te bir tıp fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin bireysel hijyene ilişkin bilgi, tutum ve davranışlarının incelenmesi, bu konuda farkındalık oluşturulmasıdır. Gereç ve yöntem: Araştırma, Gaziantep’te bir tıp fakültesinin 1., 2. ve 3. sınıflarında eğitim gören ve dahil edilme kriterlerini sağlayan 174 gönüllü ile tamamlandı. Öğrencilere sosyodemografik bilgilere ilişkin sorulara ek olarak hijyen alışkanlıklarını değerlendiren 60 soru, kadın öğrencilere özel genital hijyeni değerlendiren 14 soru ile toplam 74 soruluk bir anket uygulandı. Bulgular: Araştırmaya 73’ü kadın, 101’i erkek olmak üzere toplam 174 kişi katıldı. Araştırmada, diş fırçası değiştirme sıklığı, el ve ayak havlularının ayrı olması, nemlendirici kullanma durumu, giysilere verilen önem, kendine ait tarağı olma, tuvalet sonrası kurulama durumu, el yıkama zamanı açısından cinsiyetler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar saptandı (P<0,05). Kadın katılımcıların, ~%89’unun adet dönemlerinde hijyenik ped kullandığı, ~%63’ünün kullandığı günlük ped sayısının 3-4 tane olduğu, ~%93’ünün adet dönemlerinde kullandıkları materyali daha sonra çöpe attığı, ~%45’inin suyla genital bölge temizliği yaptığı, ~%45’inin genital bölgedeki temizliğini ağda ile yaptığı, ~%77’sinin adet dönemlerinde ayakta banyo yaptığı, ~%58’inin daha önce genital yol enfeksiyonu geçirdiği, ~%69’unun daha önce idrar yolu enfeksiyonu geçirdiği, ~%75’inde şu anda akıntı olduğu, ~%59’unun akıntısının az olduğu, ~%49’unun bu akıntının rengini bilmediği, yarısında akıntının kokusuz olduğu, ~%62’sinde enfeksiyon belirtisi olduğu, ~%39’unda karnın alt kısmında ağrı olduğu, ~%58’inin var olan enfeksiyon belirtilerine yönelik girişimde bulunmadığı, %78’inin genital hijyen davranışları ve enfeksiyonlara yönelik bilgi aldığı, ~%82’sinin adet döneminde duş aldığı saptandı. Sonuç: Bu çalışmada, tıp fakültesi öğrencilerinin bireysel hijyene ilişkin beklenen düzeyde bilgi birikimine ve uygun davranış özelliklerine sahip olmadığı saptanmıştır.
Aim: To examine the knowledge, attitudes and behaviors of students studying at a medical school in Gaziantep and to raise awareness on this issue. Materials and methods: The research was completed with 174 volunteers who were educated in the 1st, 2nd and 3rd grades of a medical school in Gaziantep and met the inclusion criteria. In addition to questions about sociodemographic information, 60 questions evaluating hygiene habits, 14 questions evaluating specific genital hygiene for female students, and a total of 74 questions were applied to the students. Results: A total of 174 people, 73 women and 101 men, participated in the study. In the study, statistically significant differences were found between the genders in terms of the frequency of changing toothbrushes, the separation of hand and foot towels, the use of moisturizer, the importance given to clothes, the fact that they have their own comb, the state of drying after the toilet, and the time of hand washing (P<0.05). It was determined that of the female participants, ~89% of them use sanitary pads during their menstrual period, ~63% have daily number of pads used is 3-4, ~93% of them throw away the material they used during their menstrual period, ~45% of them clean the genital area with water, ~45% of them clean the genital area with wax, ~77% of them take a standing bath during their menstrual periods, ~58% had a previous genital tract infection, ~69% had a previous urinary tract infection, ~75% currently have discharge, ~59% have less discharge, ~49% do not know the color of this discharge, half of the discharge is odorless, ~62% had signs of infection, ~39% have pain in the lower abdomen, ~58% did not take any action for existing signs of infection, 78% received information about genital hygiene behaviors and infections, ~82% take a shower during their menstrual period. Conclusion: In this study, it was determined that medical school students did not have
Toothbrush Genital Genital Discharge Hygiene Medical Students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 14 Sayı: 2 |
-