Adam Smith (1723-1790)’in ulusların zenginliği eseriyle tanımladığı Ekonomi, uzun yıllardan sonra J. Schumpeter tarafından Yenilik Ekonomisi aşamasında ifade edilmeye başlanmıştır. Yeni ve yenilikçi fikirlerin iş, işletme, işletmecilik şeklindeki süreçten geçerek dev ekonomilere dönüştürülmesi için en önemli kavram yenilik olarak belirtilmiştir. Schumpeter Yenilik; “tüketicilerin hiç karşılaşmadığı bir ürünün veya var olan bir ürünün yeni özellikleriyle piyasaya sürülmesi, yeni üretim yöntemlerinin uygulamaya konulması, yeni piyasalara girilmesi, yeni tedarik zincirlerinin önünün açılması ve bir endüstrinin yeni organizasyon yapılarını içinde barındırması” şeklinde tanımlamıştır. Bu çalışmanın amacı yenilik çeşitlerini açıklamak ve Elazığ ili mobilya sektöründe yenilik yönetimindeki mevcut durumu ortaya koyarak sektörün yenilikçilik yönünü arttırmak için öneriler sunmaktır. Bunun için yenilikçilik algısı, yönetsel yenilikçilik algısı ve organizasyonel yenilikçilik algısı ölçülmüştür. Ölçümlerdeki başarılara rağmen sektördeki yerel yenilikçiliğin düşük olmasına sebep ilave unsurlar olarak ağlar (networking) ve irtibat (Connection) eksikliği şeklinde belirlenmiş ve öneriler sunulmuştur. Böylece 21. Yüzyılda Dünya’nın ruhunu yakalamada ve yenilikçiliğin yaygınlaşmasında ağlar (Networking) ve irtibatlar (Connections) önemli unsurlar olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarından mobilya sektörü paydaşlarının faydalanmaları için irtibat kurulabilecek yenilikçilik ağlarının web siteleri verilmiştir. Bunlar içerisinde seçilecekler ile irtibata geçilmesi önerilmiş ve bu atılacak adımın sektörün yenilikçilik ekonomisi aşamasında gelişmesinde önemli olacağı belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 15 |