Making the countries, masses, and the individuals come together either willingly or unwillingly and pushing the humans to the inclination of one way thinking and behaviour, globalization has been getting an important concept. Particularly, this trend gained momentum following the digital revolution that is based upon the production and the usage of the knowledge has affected educational activities, cultural, political and diplomatic relations, and employment projections in addition to social life itself. Maybe, the most important development of this era is the fact that the occupational knowledge is to be updated perpetually. The increasing effectiveness of information age has also left an impact on the education and education has centered a new basis different from the common approaches. In this context, the well-known paradigms and the approaches of education has been left and new concepts like distance learning, life-long learning, computer assisted learning is started to be discussed. At the same time, these new terms have also shaped the dynamics of employment, and there has been a radical change in the qualifications of the employees. In this study, the effects of lifelong learning on employment will be analyzed on the basis of concrete outcomes through ISKUR case
Ülkeleri, kitleleri ve bireyleri zorunlu ya da gönüllü olarak birbirlerine yakınlaştıran, insanları tek tip düşünce ve davranış eğilimi içine iten küreselleşme, giderek daha da önemli bir kavram haline gelmektedir. Özellikle bilgiyi üretme ve kullanma anlayışına dayalı dijital devrimin yaşanmasından sonraki süreçte hız kazanan bu devinim, sosyal hayatı etkilemenin yanısıra, eğitim faaliyetlerini, kültürel, siyasi ve diplomatik ilişkileri, istihdam projeksiyonlarını da yönlendirme becerisine sahip bulunmaktadır. Belki de bu dönemin getirdiği en önemli gelişme mesleki bilginin sürekli güncellenmesidir. Bilgi çağının toplumsal hayatın her alanında her geçen gün artan etkinliği eğitim faaliyetlerinde de kendini hissettirmiş, eğitim bilinen klasik yaklaşımların ötesinde farklı bir temele oturmuştur. Bu bağlamda eğitimin bilindik paradigmaları ve klasik yaklaşımları terk edilmiş uzaktan eğitim, yaşam boyu eğitim, bilgisayar destekli eğitim gibi kavramlar tartışılmaya başlanmıştır. Söz konusu kavramlar istihdam dinamiklerini şekillendirmiş, böylelikle istihdam edilen bireylerin yeterliliklerinde kayda değer gelişmeler meydana gelmiştir. Çalışmada İŞKUR özelinde yaşam boyu eğitim kavramının istihdama katkısı somut çıktılar temelinde irdelenecektir.
Anahtar kelimeler: Bilgi, Yaşam Boyu Eğitim, İstihdam, İŞKUR
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5 |