Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

USING LEVEL OF 21ST CENTURY KEY SKILLS OF STUDENTS OF FACULTY OF THEOLOGIES

Yıl 2019, Sayı: 42, 287 - 309, 15.12.2019
https://doi.org/10.30623/harranilahiyatdergisi.638476

Öz

The developments on
science, technology and education necessitate the changes in educational
environments, curriculums, educational methods and techniques and evaluation
processes. With this reconstruction period the expectation form education has
been changed and renewed. Teaching of XXIst century key skills give students a
chance for adjusting the changes. The aim of this study is to determine the
level of use of XXIst century key skills of teacher candidates for religious
education. Quantitative method is employed for the research. For this purpose
two different scale employed; scale for XXIst Century Key Skills for Teachers
and scale for XXIst Century Key Skills for Learners. 928 students from Faculty
of Theologies participated to this research. According to findings; there is no
significant difference between man and woman on using XXIst century skills for
learners, but woman’s’ using level of XXIst century skills for teacher is
significantly higher than man. Among the 8 universities which participated to
the research, students’ using level of XXIst century skills for teachers and
learners of İzmir Katip Çelebi University is significantly higher than other
universities. Including the XXIst century skills to religious teaching helps
students to become active learners during the educational activities. It also
assists students to transfer the knowledge to the daily life.

Kaynakça

  • AÜİF, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dersleri”. Erişim 12 Ekim 2019. http://www.divinity.ankara.edu.tr/files/2019/09/müfredat-ilahiyat.pdf
  • Avcı, Ümmühan – Kula, Ayşe – Haşlaman, Tülin. “Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretmen Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri”. Acta Infologica 3/1 (2019), 13-21.
  • Balay, Refik. “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 37/2 (2004), 61-82.
  • Bozkuş, Kıvanç & Karacabey, Mehmet Fatih. “FATIH Projesi ile Eğitimde Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı: Ne Kadar Yol Alındı”. Yaşadıkça Eğitim 33/1 (2019), 17-32.
  • CODE, Council of Ontario Directors of Education. “Technology and Learning Fund A Guide to Implementation”. Erişim 17 Aralık 2018. www.edugains.ca/resources21CL/InnovationLearningFund/ILF_Guide_2017_AODA.pdf
  • Çoruk, Adil & Tutkun, Tugay. "Teacher Concerns towards the FATIH Project in Education." The Turkish Online Journal of Educational Technology 17/4 (2018), 42-53.
  • ÇÜ, Çukurova Üniversitesi. “Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Ders Bilgi Paketi”. Erişim 12 Ekim 2019. https://eobs.cu.edu.tr/ProgDersPlan_tr.aspx?ProgID=35
  • Eryılmaz, Selami & Uluyol, Çelebi. “21. Yüzyıl Becerileri Işığında FATİH Projesi Deerlendirmesi”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35/2 (2015), 209-229. FNBE, Finnish National Board of Education. National Core Curriculum for Basic Education 2014. Helsinki: Finnish National Board of Education, 2016. Göksün, Orhan Derya & Kurt, Adile Aşkım. “Öğretmen Adaylarının 21. yy. Öğrenen Becerileri Kullanımları ve 21. yy. Öğreten Becerileri Kullanımları Arasındaki İlişki”. Eğitim ve Bilim 32/190 (2017), 107-130.
  • Güneş, Firdevs & Uygun, Tuğba. “Öğretmen Yetiştirmede Beceri Uyuşmazlığı”. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2/3(2016), 1-14.
  • Karaboğa, Mehmet Tahir. “Küreselleşme Sürecinin Eğitim Kurumları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Tartışma”. Akademik Bakış Dergisi 66 (2018), 134-144.
  • Lamb, Stephen – Maire, Quentin – Doecke, Esther. Key Skills for the 12st Century: An Evidence Based Review. Melbourne: Education Future Frontiers, 3, 2018.
  • McCoog, Ian J. “21st Century Teaching and Learning”. Eric.ed. Erişim 28 Aralık 2018. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED502607.pdf
  • MEB, Milli Eğitim Bakanlığı. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı (İlkokul 4 ve Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2018.
  • MEB, Milli Eğitim Bakanlığı. 2023 Eğitim Vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2018.
  • MoE, Ministry of Education. The New Zealand Curriculum. Wellington: Ministry of Education, 2007.
  • Naziroğlu, Bayramali. “İlahiyat Fakültelerinde Din Eğitimi ve Sorunları”. Türkiye'de Din Eğitimi ve Sorunları. ed. Mustafa Köylü. 169-208, İstanbul: DEM Yayınları, 2018.
  • OECD, Organisation for Economic Co-operation and Development. Definition and Selection of Competencies (DeSeCo). OECD, 2005.
  • P21, Partnership fo 21st Century Learning. “Framework fo 21st Century Learning”. Erişim 4 Ocak 2019. http://www.battelleforkids.org/networks/p21
  • Sever, Demet – Baldan, Betül – Tuğlu, Burcu – Kabaoğlu, Kevser – Alagöz Hamzaj, Yaprak. “Küreselleşme Sürecinde Eğitim Alanında Atılan Adımlar: Türkiye ve Eğitimde Başarılı Ülke Örnekleri”. İlköğretim Online 17/3 (2018), 1583-1603.
  • Stehlik, Thomas. Educational Philosophy for 21st Century Teachers. Palgrave Macmillan, 2018.
  • Şengül Bircan, Tuba. “Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Bakış Açısından Fatih Projesi”. Turkish Studies Information Technologies and Applied Sciences 13/21 (2018), 157-172.
  • Türk Dil Kurumu. Erişim 10 Aralık 2018. https://sozluk.gov.tr/
  • Yalçın, Seher. “21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesınde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar.” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 52/1 (2018), 183-201.

İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin XXI. Yüzyıl Öğrenen ve Öğreten Becerilerini Kullanım Düzeyleri

Yıl 2019, Sayı: 42, 287 - 309, 15.12.2019
https://doi.org/10.30623/harranilahiyatdergisi.638476

Öz

Bilim, teknoloji,
iletişim ve eğitim alanında gözlemlenen değişimler eğitim-öğretim ortamlarının,
ders içeriklerinin, yöntem-tekniklerin ve değerlendirme süreçlerinin yeniden
yapılandırılmasını gerekli kılmıştır. Bu yeniden yapılanma durumu ile birlikte
eğitimden beklentiler geçmiş yüzyıllara göre değişmiş ve yenilenmiştir. Bu
noktada XXI. yüzyıl becerilerinin kazanımı, bireylerin değişime ayak uydurarak
yeni dünya düzenine uygun bir eğitimden geçmelerine olanak tanıyacaktır. Nicel
yöntemle yürütülen bu çalışmanın amacı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen
adaylarının XXI. yüzyıl becerilerini kullanım düzeylerini tespit etmektir. Bu
amaçla İlahiyat Fakültelerinden mezun durumunda olan 928 öğretmen adayından
‘XXI. Yüzyıl Öğrenen Ölçeği’ ve ‘XXI. Yüzyıl Öğreten Ölçeği’ başlıklı iki
farklı ölçek ile veri toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmen
adaylarının XXI. yüzyıl öğrenen ve öğreten becerilerini kullanım düzeyleri
yüksektir. Erkek ve kadın öğrencilerin öğrenen becerilerini kullanım düzeyleri
arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmazken kadın öğrencilerin öğreten
becerilerini kullanım düzeylerinin erkek öğrencilerden yüksek olduğu
görülmektedir. Veri toplanan 8 üniversite arasında İzmir Katip Çelebi
Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerin öğrenen ve öğreten becerilerini
kullanım düzeyleri diğer üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerden anlamlı düzeyde
yüksek çıkmıştır. XXI. yüzyıl becerilerinin diğer branşların yanında din
eğitiminin de bir parçası olması, bir yandan öğrencilerin ilgilerinin ders
sürecinde aktif olmasını sağlarken diğer yandan öğrenme çıktılarının günlük
hayata aktarılmasında kolaylık sağlayabilir.

Kaynakça

  • AÜİF, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. “Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dersleri”. Erişim 12 Ekim 2019. http://www.divinity.ankara.edu.tr/files/2019/09/müfredat-ilahiyat.pdf
  • Avcı, Ümmühan – Kula, Ayşe – Haşlaman, Tülin. “Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretmen Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri”. Acta Infologica 3/1 (2019), 13-21.
  • Balay, Refik. “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 37/2 (2004), 61-82.
  • Bozkuş, Kıvanç & Karacabey, Mehmet Fatih. “FATIH Projesi ile Eğitimde Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı: Ne Kadar Yol Alındı”. Yaşadıkça Eğitim 33/1 (2019), 17-32.
  • CODE, Council of Ontario Directors of Education. “Technology and Learning Fund A Guide to Implementation”. Erişim 17 Aralık 2018. www.edugains.ca/resources21CL/InnovationLearningFund/ILF_Guide_2017_AODA.pdf
  • Çoruk, Adil & Tutkun, Tugay. "Teacher Concerns towards the FATIH Project in Education." The Turkish Online Journal of Educational Technology 17/4 (2018), 42-53.
  • ÇÜ, Çukurova Üniversitesi. “Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Ders Bilgi Paketi”. Erişim 12 Ekim 2019. https://eobs.cu.edu.tr/ProgDersPlan_tr.aspx?ProgID=35
  • Eryılmaz, Selami & Uluyol, Çelebi. “21. Yüzyıl Becerileri Işığında FATİH Projesi Deerlendirmesi”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35/2 (2015), 209-229. FNBE, Finnish National Board of Education. National Core Curriculum for Basic Education 2014. Helsinki: Finnish National Board of Education, 2016. Göksün, Orhan Derya & Kurt, Adile Aşkım. “Öğretmen Adaylarının 21. yy. Öğrenen Becerileri Kullanımları ve 21. yy. Öğreten Becerileri Kullanımları Arasındaki İlişki”. Eğitim ve Bilim 32/190 (2017), 107-130.
  • Güneş, Firdevs & Uygun, Tuğba. “Öğretmen Yetiştirmede Beceri Uyuşmazlığı”. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2/3(2016), 1-14.
  • Karaboğa, Mehmet Tahir. “Küreselleşme Sürecinin Eğitim Kurumları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Tartışma”. Akademik Bakış Dergisi 66 (2018), 134-144.
  • Lamb, Stephen – Maire, Quentin – Doecke, Esther. Key Skills for the 12st Century: An Evidence Based Review. Melbourne: Education Future Frontiers, 3, 2018.
  • McCoog, Ian J. “21st Century Teaching and Learning”. Eric.ed. Erişim 28 Aralık 2018. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED502607.pdf
  • MEB, Milli Eğitim Bakanlığı. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı (İlkokul 4 ve Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2018.
  • MEB, Milli Eğitim Bakanlığı. 2023 Eğitim Vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2018.
  • MoE, Ministry of Education. The New Zealand Curriculum. Wellington: Ministry of Education, 2007.
  • Naziroğlu, Bayramali. “İlahiyat Fakültelerinde Din Eğitimi ve Sorunları”. Türkiye'de Din Eğitimi ve Sorunları. ed. Mustafa Köylü. 169-208, İstanbul: DEM Yayınları, 2018.
  • OECD, Organisation for Economic Co-operation and Development. Definition and Selection of Competencies (DeSeCo). OECD, 2005.
  • P21, Partnership fo 21st Century Learning. “Framework fo 21st Century Learning”. Erişim 4 Ocak 2019. http://www.battelleforkids.org/networks/p21
  • Sever, Demet – Baldan, Betül – Tuğlu, Burcu – Kabaoğlu, Kevser – Alagöz Hamzaj, Yaprak. “Küreselleşme Sürecinde Eğitim Alanında Atılan Adımlar: Türkiye ve Eğitimde Başarılı Ülke Örnekleri”. İlköğretim Online 17/3 (2018), 1583-1603.
  • Stehlik, Thomas. Educational Philosophy for 21st Century Teachers. Palgrave Macmillan, 2018.
  • Şengül Bircan, Tuba. “Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Bakış Açısından Fatih Projesi”. Turkish Studies Information Technologies and Applied Sciences 13/21 (2018), 157-172.
  • Türk Dil Kurumu. Erişim 10 Aralık 2018. https://sozluk.gov.tr/
  • Yalçın, Seher. “21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesınde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar.” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 52/1 (2018), 183-201.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makale
Yazarlar

Aybiçe Tosun 0000-0002-6555-419X

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2019
Kabul Tarihi 13 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 42

Kaynak Göster

ISNAD Tosun, Aybiçe. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin XXI. Yüzyıl Öğrenen Ve Öğreten Becerilerini Kullanım Düzeyleri”. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 42 (Aralık 2019), 287-309. https://doi.org/10.30623/harranilahiyatdergisi.638476.


Creative Commons Lisansı

   Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal  Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı  ile lisanslanmıştır.