Samsun ili Atakum ilçesi kentsel alanda yapılan araştırmanın amacı, ailelerin siyah çay tüketim davranışlarının belirlenmesidir. Araştırma kapsamında, ailelerde gıda satın alma kararını veren 150 kişiyle anket yapılmıştır. Araştırmada, ailelerin çay tüketim miktarları ile sosyo-ekonomik özellikleri arasındaki ilişki ki-kare testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çay tüketim miktarı ile ailedeki birey sayısı arasındaki ilişki, pozitif ve istatistiksel açıdan önemli bulunmuştur. Anket yapılan ailelerin %64 gibi büyük bir kısmında, gıda satın alma kararını kadınlar vermektedir. Gıda satın alma kararını veren bireyin eğitimi ile gelir getiren bir işte çalışma durumu, ailelerin çay tüketim miktarlarını etkilemektedir. Araştırmada, ailelerin %75,33 gibi büyük bir kısmının çayda aynı markayı tercih ettiği ve marka tercihinde en etkili faktörün kalite olduğu tespit edilmiştir.
This research examined the consumption behaviors of black tea by the families in the Atakum district, Samsun. In the research, 150 people who decided to purchase food in the family were interviewed. The relationship between the families' tea consumption and socio-economic factors was analyzed using chi-square test. There was a significant positive relationship between the amount of tea consumption and the number of individuals in the family, statistically. In the majority of the families surveyed (64%), women make the decisions about food purchases. Education level and income-generating employment status of the individuals who decide to purchase food affect the amount of tea consumption in the family. A large portion of families (75,33%) preferred the same brand of tea and the most effective factor in brand preference is quality.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gıda Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 4 |
Harran Tarım ve Gıda Bilimi Dergisi, Creative Commons Atıf –Gayrı Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) Lisansı ile lisanslanmıştır.