Giriş: Okul Çocukları için Çok Boyutlu Mizah Duygusu
Ölçeğ’inin (ÇBMDÖ) Türkçe’de geçerlik ve güvenirliğini incelemektir.
Yöntem:
Metodolojik, tanımlayıcı ve korelasyonel tipte olan bu araştırmanın
örneklemini, 6-12 yaş grubunda olan, Türkiye’nin batısında
bulunan iki ilköğretim okuluna kayıtlı olan 210 öğrenci
oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Okul Çocukları için Çok Boyutlu Mizah Duygusu Ölçeği” ile yüz yüze
görüşme yapılarak toplanmıştır.
Bulgular:
Yapılan faktör analizi sonucunda ölçeğin üç faktörlü yapıya sahip olduğu
belirlenmiştir. Her bir maddenin faktör yükü 0.30’dan yüksek olduğu saptanmış
olup, madde-toplam korelasyon katsayıları 0.41 ile 0.68 arasında değişmektedir.
Cronbach
alfa iç tutarlılık katsayısı tüm ölçek için 0.90; alt boyutlar için 0.80 ile 0.87
arasında olduğu saptanmıştır. İki-yarım
test güvenirliği 0.92 olarak bulunmuştur.
Sonuç:
Bu çalışmada, Okul Çocukları için Çok
Boyutlu Mizah Duygusu Türkçe’de geçerlik ve güvenirlik sonuçlarının
yeterli düzeyde olduğu ve ülkemizde kullanılabileceği görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.