Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin gözünden yaratıcı ve lider hemşire algısını niteliksel fenomenolojik bir yaklaşım kullanarak değerlendirmektir.
Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmış ve 40 gönüllü hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Görüşmeler 15 Ekim-15 Aralık 2022 tarihleri arasında bireysel olarak ve yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Veriler, Colaizzi'nin fenomenolojik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Verilerin analizinde sırasıyla 4 kategori ve 12 tema belirlenmiştir. Bunlar; “Yaratıcı Hemşirenin Özellikleri” (bilgi, beceri, yetkinlik), “Hemşirelikte Yaratıcılığın Önemine Yönelik Düşünceler” (bakım/tedavi, hasta çıktıları, mesleğin vizyonu), “Lider Hemşirenin Özellikleri” (bilgi, beceri, yetkinlik) ve “Hemşirelikte Yaratıcılığın Artırılmasına Yönelik Düşünceler” (imkan/olanak, ortam ve etkinlik/eğitim) olarak vurgulanmıştır.
Sonuç: Öğrenciler yaratıcı hemşirelerin problem çözme becerisi olan, ekip iş birliğini sağlayabilen, bilgi, beceri yönünden donanımlı olan ve kriz durumlarını yönetebilen bireyler olmasını beklediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca hemşirelik öğrencileri hemşirelikte liderliğin ve yaratıcılığın çok önemli olduğunu ifade etmişlerdir. Hemşirelik müfredatında yaratıcılık, liderlik, problem çözme becerilerine yönelik dersler olmasının hemşirelik öğrencilerinin yaratıcılık ve liderlik özelliklerini artıracağı düşünülmektedir.
Hemşirelik Öğrencisi Niteleyici Çalışma Liderlik Yaratıcılık
Objective: The purpose of this study is to evaluate the perception of creative and leader nurses from the perspective of nursing students using a qualitative phenomenological approach.
Methods: Qualitative research design was used in this research. This qualitative research was conducted with 40 volunteer nursing students. The interviews were held individually and face to face between 15 October and 15 December 2022. The data were analyzed using Colaizzi's phenomenological analysis method.
Results: In the analysis of the data, 4 main and 12 sub-themes were identified, respectively. These; “Characteristics of a Creative Nurse” (knowledge, skill, competence), “Thoughts on the Importance of Creativity in Nursing” (care/treatment, patient outcomes, vision of the profession), “Characteristics of a Leader Nurse” (knowledge, skill, competence) and “Towards Increasing Creativity in Nursing” It was emphasized as "thoughts" (opportunity/opportunity, environment and activity/training).
Conclusion: Students stated that they expect creative nurses to be individuals who have problem-solving skills, can ensure team cooperation, are equipped with knowledge and skills, and can manage crisis situations. In addition, nursing students stated that leadership and creativity are very important in nursing. It is thought that including courses on creativity, leadership and problem-solving skills in the nursing curriculum will increase the creativity and leadership qualities of nursing students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ruh Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.